گرانولا چیست ؟ معرفی انواع گرانولا + طرز تهیه گرانولا

گرانولا چیست ؟ نحوه استفاده و طرز تهیه گرانولا

اگر تابه حال به دنبال یک صبحانه خوشمزه، مقوی و سالم گشته اید، احتمالا اسم اوتمیل یا گرانولا را شنیده اید. اما گرانولا چیست؟ گرانولا از چی درست میشه؟ در واقع گرانولا یک غذای سرشار از انرژی است که از اصلی ترین ترکیبات آن می توان به جو دوسر پرک، بادام، دانه های کامل غلات و آفتاب گردان، میوه های خشک و … اشاره کرد.

گرانولا چگونه استفاده می شود؟

معمولا گرانولا ابتدا برای صبحانه و سپس برای میان وعده ها استفاده می شود. گرانولا را میتوان با شیر لبنی و گیاهی، ماست لبنی و گیاهی و یا آبمیوه و … استفاده کرد. این غذا یک منبع عالی و بی نظیر از پروتئین، فیبر و چربی های سالم است و می تواند به عنوان جایگزین سالم برای وعده های پر انرژی استفاده شود.

ترکیبات گرانولا چیست؟

ترکیبات گرانولا یکسان نیست و می تواند با توجه به برند و نوع آن متفاوت باشد. اگر به دنبال این هستید که ترکیبات اساسی گرانولا چیست ما برخی از مواد خشک اولیه که در تهیه گرانولاها استفاده می شوند اشاره می کنیم :

•جو دوسر (نیمه خام یا کامل)

•بادام، فندق، وانیل، تخم کدو، کشمش و میوه های خشک (مانند انگور، توت، توت فرنگی و زردآلو)

•دانه های کامل مانند دانه های گندم، جو، برنج قهوه ای و آرد سیب زمینی

•شیرین کننده های طبیعی مانند عسل، شهد، شکر و یا شیره های مختلف

•چربی سالم مانند روغن نباتی، روغن کره، زبانی، بادام و کره

ترکیبات دقیق هر گرانولا به عنوان یک محصول تجاری مختلف است و به طور معمول در بسته بندی های مختلفی به فروش می رسد.

بهتر است قبل از تهیه آن، ابتدا ترکیبات منحصربه فرد آن را مطالعه و نسبت به سلیقه و ذائقه خود، خرید کنید.

در ادامه به خواص گرانولا اشاره خواهیم کرد.

 

خواص گرانولا چیست؟

خواص گرانولا چیست؟

گرانولا، به عنوان یک خوراکی سالم و پرانرژی، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این غذا از ترکیبی از مواد خشک شده مانند جو، بادام، دانه‌های کامل، دانه‌های آفتابگردان و میوه‌های خشک ساخته می‌شود. در ادامه به مهم ترین فواید گرانولا اشاره خواهیم کرد.

1.سرشار از فیبر

گرانولا یک منبع فوق العاده از فیبر است که به عنوان یک نوع از کربوهیدرات های پیچیده، به آرامی در بدن هضم می شود. از خواص فیبر می توان به بهبود عملکرد دستگاه گوارش، کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی، کنترل قند خون و کاهش التهابات بدن اشاره کرد.  

گرانولا سرشار از پروتئین و فیبر است که هر دو به سیری کمک می کنند. پروتئین موجود در گرانولا بر هورمون های مهم سیری مانند گرلین و GLP-1 تاثیر گذاشته و از پر خوری جلوگیری می کند. پروتئین می تواند برگرفته از جو دوسر، برخی مغزها شامل بادام، گردو، پسته، بادام هندی، دانه ها مانند شاهدانه، کدو تنبل، کنجد و … باشد. علاوه بر موارد فوق، ترکیبات پر فیبر گرانولا مانند جو، آجیل و دانه ها، سرعت تخلیه مواد غذایی در معده را کاهش و زمان هضم را افزایش می دهد که می تواند به شما احساس سیری طولانی تری داده و به کنترل اشتها کمک کند.

2.سرشار از پروتئین

ورزشکاران به ویژه بدنسازان همیشه به دنبال پروتئین هستند. اما دلیل انتخاب گرانولا چیست ؟

گرانولا، حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است که از منابع مختلف مانند بادام، دانه چیا، دانه های غلات مانند آفتابگردان و دیگر دانه‌های کامل به دست می‌آید. پروتئین، برای ساخت بافت‌های بدن، افزایش قدرت عضلات و حفظ سلامت مغز بسیار مهم است. پس اگر به دنبال تامین پروتئین مناسب برای بدنسازی و یا رژیم غذایی خود هستید، گرانولا را در برنامه غذایی خود جای دهید.

3.منبع انرژی طبیعی

گرانولا، به عنوان یک منبع انرژی طبیعی، به سرعت به بدن انرژی می‌دهد. دانه‌های کامل و میوه‌های خشک در ترکیب گرانولا، علاوه بر انرژی، ویتامین‌ها و مواد معدنی مهمی را نیز در اختیار بدن قرار می‌دهند. از طرفی می توانید به میزان دلخواه خود به رسپیتان عسل اضافه کنید تا از ارزش غذایی بیشتری بهره مند شوید.

4.کمک به کاهش وزن

گرانولا و لاغری از ویژگی های دوست داشتنی های آن است. دلیل لاغری با گرانولا چیست؟ جو دوسر به دلیل فیبر و پروتئین بالا، می تواند به کنترل اشتها و چربی سوزی کمک کند.

از طرفی در مقایسه با مواد غذایی دیگر، گرانولا از شکر کمتری برخوردار است که می تواند به کنترل سطح خون کمک کند. اگر نگران قند خون خود هستید برخی از گرانولاهای عرضه شده در بازار، کاملا بدون شکر هستند.

5.حفاظت از سلامت قلب

گرانولا، حاوی مواد مغذی مانند اسیدهای چرب غیراشباع و آنتی‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین E است. این مواد مغذی می‌توانند به کاهش خطر بروز بیماری‌های قلبی و عروقی کمک کنند.

6.سرشار از آهن

گرانولا، حاوی میزان زیادی از آهن است که برای حفظ سلامتی خون، افزایش سطح هموگلوبین و بهبود عملکرد مغز بسیار مهم است. مصرف گرانولا، به ویژه برای زنانی که دچار کمبود آهن هستند، بسیار توصیه می‌شود.

7.سرشار از منبع آنتی‌اکسیدان‌ها

گرانولا، حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان‌ها است که می‌تواند به کاهش آسیب‌های اکسیداتیو در بدن کمک کند. این آسیب‌ها ممکن است از عوامل مختلفی مانند آلودگی هوا، فعالیت بدنی شدید و یا مصرف غذاهای ناسالم ناشی شوند. گرانولا آنتی اکسیدان های زیادی را فراهم می کند. موادی مانند دانه چیا، نارگیل و آجیل ها سرشار از آنتی اکسیدان های ضد التهاب مانند مانند اسید گالیک، کورستین، سلنیوم و ویتامین E هستند.

در کنار تمام خواص بی نظیر گرانولا، بهتر است از مشاور تغذیه و پزشک مشورت بگیرید. اما به طورکلی، گرانولا به عنوان یک وعده غذایی سالم و خوشمزه و در عین حال، مغذی محسوب می شود.

8- بهبود فشار خون

تحقیقات نشان داده اند مواد غذایی حاوی فیبر بالا مانند جو دوسر و تخم کتان موجود در گرانولا می توانند به کاهش فشار خون بالا کمک کنند.

9- بهبود قند خون

جو دوسر منبع غنی از فیبری به نام بتاگلوکان است که برای کاهش سطح کلسترول بد (LDL) مفید است. کلسترول بالا یکی از عوامل خطرناک در بیماری های قلبی است. همچنین غلات، میموه های خشک، آجیل و دانه های موجود در گرانولا ممکن است به کاهش و کنترل قند خون کمک کنند.

10- بهبود سلامت روده

گرانولا در مقایسه با سایر غلات صبحانه، سطح باکتری های سالم و مفید روده را افزایش می دهد.

گرانولا؛ قابل استفاده در همه جا

مدت هاست گرانولا یک انتخاب برتر برای کوهنوردان و کوله گردها بوده است. حمل گرانولا آسان است و می توان آن را در طولانی مدت نگهداری کرد. از طرفی در زمان نیاز می توانید انرژی و پروتئین اضافی را در طول فعالیت های استقامتی خود فراهم کنید. امروزه گرانولا به شکل اسنک بار نیز ساخته می شود که تقسیم و بسته بندی آن را آسان تر کرده است. با این وجود، بیشتر آن ها فرآوری و مملو از قند، روغن و افزودنی است. بهتر است مقداری گرانولا را در ظروف سبک و نشکن ریخته و باخود به همراه داشته باشید.

گرانولا با چی بخوریم

گرانولا را می توان به صورت تنهایی و یا مواد غذایی مختلف در یک وعده صبحانه یا تنقلاتی در طول روز استفاده شود. اما رسپی گرانولا چیست؟ رسپی می تواند کاملا منحصربه فرد باشد اما در ادامه به برخی از مواردی که می توانید با گرانولا ترکیب کنید اشاره خواهیم کرد.

• شیر :

می توانید گرانولا را با شیر لبنی و یا گیاهی سرو کنید و در یک وعده صبحانه و یا عصرانه مصرف کنید.

• ماست یا دوغ:

می‌توانید گرانولا را با ماست یا دوغ مخلوط کنید و به صورت یک وعده صبحانه مصرف کنید.

• میوه‌ها:

می‌توانید گرانولا را با میوه‌های خام مانند توت فرنگی، موز، توت، انگور، سیب و … سرو کنید.

• آووکادو:

می‌توانید گرانولا را با اووکادو خرد شده و سبزیجات سرو کنید.

• مربا:

می‌توانید گرانولا را با مربا یا عسل سرو کنید تا طعم آن شیرین‌تر شود.

• خامه یا پودر کاکائو:

اگر به دنبال یک تنقلات شیرین هستید، می‌توانید گرانولا را با خامه یا پودر کاکائو سرو کنید.

لازم به ذکر است که اگر به دنبال یک وعده صبحانه سالم هستید، می‌توانید از موادی مانند ماست یا دوغ، میوه، شیر و سبزیجات استفاده کنید.

 

طرز تهیه گرانولا با شیر

اگر برایتان سوال است که گرانولا با شیر سرد یا گرم استفاده کنید می توان گفت که کاملا بستگی به ذائقه و سلیقه شما خواهد داشت و به هر دو روش قابل استفاده است.

گرانولا یک نوع صبحانه سالم، مقوی و خوشمزه است که معمولا در وعدع صبحانه استفاده می شود. در ادامه طرز مصرف گرانولا با شیر اشاره خواهیم کرد.

برای تهیه صبحانه با گرانولا به همراه شیر به موارد زیر نیاز خواهیم داشت.

مواد لازم

گرانولا

شیر

میوه تازه خشک، مغزیجات (به صورت اختیاری)

طرز تهیه

مرحله اول

درون یک ظرف مناسب، مقداری گرانولای مورد نظر خود را بریزید. این میزان بستگی به وعده غذایی هر فرد دارد.

مرحله دوم

در مرحله بعد می توانید از شیر سرد و یا شیر گردم برای تهیه گرانولای خوشمزه خود بهره ببرید. شیر گرم خود را درون ظرف به میزان دلخواه اضافه کنید.

مرحله سوم

اگر تمایل دارید می توانید کمی از میوه های خشک و یا مغزیجات درون ظرف خود اضافه کنید و لذت ببرید.

گرانولای شما آماده است. در صورت نگهداری گرانولا با شیر، دانه های جو دوسرپرک به مرور نرم تر می شوند.

نکته

می توانید در رسپی خود به جای شیر حیوانی از شیرهای گیاهی و یا از ماست کم چرب و حتی آب میوه نیز استفاده کنید. برای شیرین تر شدن گرانولای خود می توانید از عسل نیز استفاده کنید.

 

طرز تهیه گرانولا

برخی از افراد ترجیح میدهند تا گرانولای خانگی منحصربه فرد خود را درست کنند. تهیه گرانولا در خانه راحت و آسان است و روش های متفاوتی برای آن وجود دارد. اما طرز تهیه گرانولا چیست ؟

تهیه گرانولا بسیار ساده است و برای آن نیاز به چند مواد اساسی دارید که احتمالا در خانه شما موجود است. در زیر طرز تهیه گرانولا را برای شما توضیح می‌دهیم:

مواد لازم:

  • ۳ پیمانه جو دو سر پرک
  • ۱ پیمانه بادام، فندق یا وانیل (می توانید بر اساس سلیقه خود از دانه ها و غلات دیگر استفاده کنید)
  • ۱/۲ پیمانه عسل (می توانید از شیره ها و یا شکر نیز استفاده کنید)
  • ۱/۲ پیمانه روغن آفتابگردان (می توانید از روغن های متفاوت استفاده کنید)
  • ۱/۴ قاشق چای‌خوری نمک
  • ۱/۲ قاشق چای‌خوری دارچین

طرز تهیه:

1. ابتدا فر را به دمای ۱۷۵ درجه سانتی‌گراد گرم کنید.

2. جو را در یک کاسه بزرگ ریخته و بادام، فندق یا وانیل را به آن اضافه کنید.

3. عسل، روغن، نمک و دارچین را در یک قابلمه کوچک مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا عسل ذوب شود.

4. مخلوط عسل را روی جو و مواد دیگر ریخته و همه چیز را با هم مخلوط کنید.

5. مواد را به صورت تخت و یکنواخت درون تابه یا سینی فر پهن کنید.

6. تابه یا سینی را در فر قرار داده و گرانولا را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه پخته و به طور مکرر آن را هم بزنید تا همه‌ی مواد به طور یکنواخت با هم ترکیب شوند.

7. بعد از پختن گرانولا، آن را از فر خارج و برای اینکه خنک شود، آن را کمی در دمای محیط قرار دهید.

گرانولای خانگی شما آماده است. حال می توانید آن را به همراه شیر، ماست و … سرو کرده و به صورت تازه میل کنید.

چگونه یک گرانولای سالم انتخاب کنیم ؟

از آنجایی که مواد تشکیل دهنده گرانولا با توجه به برند بسیار متفاوت است، بهتر است در هنگام خرید به فهرست مواد تشکیل دهنده (ترکیبات) و برچسب تغذیه توجه کنید. به میزان قند و نوع شیرین کننده های طبیعی و مصنوعی توجه کنید.

در صورتی که به دنبال گرانولای ورزشی یا لاغری هستید بهتر است به دنبال گرانولای پروتئینی و پر فیبر باشید. حداقل 3 الی 5 گرم فیبر در هر وعده را هدف قرار دهید.

خلاصه

بهتر است از مصرف گرانولاهایی که حاوی قند افزوده هستند پرهیز کنید و در عوض آن هایی را انتخاب کنید که با عسل شیرین شده اند. برای کنترل دقیق تر قبل از خرید به ترکیبات و جدول ارزش غذایی نگاهی بیاندازید و از شرکت های معتبر گرانولا تهیه کنید.

گرانولا را از کجا تهیه کنیم

راه های خرید گرانولا چیست؟ با توجه به تقاضای گرانولا و فرهنگ استفاده آن در وعده های غذایی، گرانولا در بازار به راحتی پیدا می شود. در انتخاب گرانولا به کیفیت، تاریخ و پیشینه شرکت تولید کننده آن توجه ویژه ای داشته باشید. یک راه خرید گرانولا به صورت حضوری از فروشگاه های زنجیره ای و بزرگ است.

قیمت گرانولا

فاکتور های متفاوتی برای قیمت گرانولا در نظر گرفته می شود. اگر به این فکرکنید که مواد تشکیل دهنده گرانولا چیست کمی بازه قیمتی متفاوت را درک خواهید کرد.

بازه قیمت های گرانولا متفاوت است که عوامل زیر می تواند بر قیمت آن ها تاثیر گذار باشد.

کیفیت مواد اولیه

با در نظرگرفتن اینکه اصلی ترین مواد اولیه گرانولا چیست می توان به تفاوت قیمت آن پی برد. استفاده از جودوسر و غلات موجود باکیفیت مطمعنا با مواد اولیه بی کفیت تفاوت قیمت دارد. کیفیت مواد اولیه شرکت های عرضه کننده گرانولا متفاوت است و به این گونه قیمت مصرف کننده متفاوت خواهد بود.

دانه ها، مغزیجات و خشکبار

درصد استفاده و کیفیت مغزیجات، دانه ها و خشکبار می تواند متفاوت باشد و می توان عامل مهمی در تعیین قیمت نهایی گرانولا شود. ممکن است شرکت عرضه کننده از دانه های بی کیفیت و ارزان تر استفاده کند و یا درصد استفاده از مغزیجات را نسبت به سایر شرکت ها کمتر یا بیشتر در نظر بگیرد.

تولید کننده

برخی از شرکت های سودجو ممکن است قیمت تمام شده خود را به بالاترین نرخ روز حساب کنند. از مواد اولیه بی کیفیت و ارزان بهره ببرند و آن را به عنوان یک محصول شاخص و منحصربه فرد با تبلیغات روانه بازار کنند. شناسایی پیشینه شرکت در این زمینه بسیار حائز اهمیت است. دلیل اختلاف قیمت گرانولا چیست؟

برخی از تولید کننده های گرانولا، برای مسابقه انسانی و اصولی با محصولات مشابه در بازار از بهترین و مرغوب ترین ترکیبات اولیه بهره می برند و حاشیه سود خود را با میزان کمتری در نظر می گیرند. اگر در اعتماد به شرکت های عرضه کننده گرانولا در بازار کمی مشکل دارید می توانید از فروشگاه های مطمعن، گرانولا تهیه کنید و یا مشاوره بگیرید.

هایپرارگانو از پیشگامان فروش محصولات سالم، طبیعی و ارگانیک، به دو صورت حضوری و آنلاین، گرانولاهای با کیفیت را عرضه می کند که می توانید برای خرید گرانولا اصل به آن مراجعه کنید.. در ادامه به معرفی برخی از بهترین مارک گرانولا پروتئینی در بازار و ترکیبات آن ها اشاره خواهیم کرد.  

 

خرید انواع گرانولا

انواع گرانولا چیست؟ در ادامه به معرفی 7 گرانولای پروتئینی، گرانولا کلاسیک و گرانولا رژیمی و مقوی اشاره خواهیم کرد. می توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خود، گرانولای مد نظر خودتان را تهیه کنید. اگر به دنبال بهترین طعم گرانولا هستید، می توانید گرانولا آماده مناسب ذائقه و سلیقه خود را در ادامه پیدا کنید. بهترین طعم گرانولا چیست؟

گرانولای آجیلی

گرانولا بدنسازی یولاف

گرانولای آجیلی را می توان گرانولای بدنسازی محسوب کرد. گرانولای آجیلی را می توان با شیر، ماست و یا با سالاد، دسر و حتی به تنهایی استفاده کرد.

ترکیبات این گرانولا چیست؟

از اصلی ترین ترکیبات گرانولای آجیلی می توان به جو دوسر پرک، چهارشیره، روغن ذرت، مغز فندق خام، مغز پسته، مغز بادام، کشمش، مویز، مغز تخمه آفتابگردان و مخز تخم کدو اشاره کرد.

خواص و ویژگی های منحصر به فرد گرانولا آجیلی (گرانولا بدنسازی) چیست ؟

انرژی زا

تقویت حافظه

پاکسازی بدن

حفظ سلامت قلب و عروق

کاهش قند، چربی و فشار خون

بهبود عملکرد سیستم عملکرد گوارش

تقویت سیستم ایمنی

سرشار از ویتامین و مواد معدنی

مشاهده و خرید گرانولا آجیلی

گرانولا با میکس میوه های خشک

گرانولا رژیمی با میکس میوه

استفاده گرانولا میکس میوه با شیر تازه بسیار لذیذ و مقوی است. گرانولای میکس یکی از پرطرفدار ترین انواع گرانولا است که بازه طعمی کامل و مقوی برای شما به ارمغان می آورد.

میکس گرانولا چیست

از اصلی ترین ترکیبات گرانولای میکس میوه می توان به جو دوسر پرک، روغن ذرت، وانیل، مخلوط میوه های خشک (سیب، موز، توت فرنگی) اشاره کرد. اگر برای شما سوال است که ویژگی منحصر به فرد

خواص و ویژگی های منحصر به فرد گرانولای میکس میوه

مناسب برای سالمندان

منبع ویتامین های B6، C و سرشار از فیبر و پتاسیم و دیگر مواد معدنی

افزایش انرژی و تامین سوخت و ساز بدن

کمک به سلامت قلب و عروق

مشاهده و خرید گرانولا میکس میوه

گرانولا وگان بری

گرانولا وگان بری یولاف

یکی از دغدغه های اصلی افراد وگان، عدم استفاده از محصولات لبنی و حیوانی در مواد غذایی روزمره آن ها است. گرانولای وگان بری به این دغدغه به بهترین شکل پاسخ داده و توانسته ویتامین ها و مواد مغذی این افراد را تا جای ممکن تامین کند. ترکیبات اصلی این گرانولا چیست؟

از اصلی ترین ترکیبات گرانولای وگان بری می توان به جودسر پرک، شیره توت، روغن ذرت، کرنبری، توت فرنگی و بادام اشاره کرد. گرانولای وگان بری را می توان با انواع شیر گیاهی و یا ماست گیاهی در وعده های اصلی غذایی استفاده کرد.

مشاهده و خرید گرانولا وگان بری

گرانولا چیا و کنجد (گرانولای رژیمی)

گرانولا چیا و کنجد (گرانولای رژیمی) یولاف

از اصلی ترین ترکیبات گرانولای چیا و کنجد می توان به جو دوسر پرک، چهارشیره، روغن درت، کنجد سفید، دانه چیا، مغز تخمه آفتابگردان اشاره کرد.  

ویژگی منحصربه فرد این گرانولا چیست ؟

مناسب برای افراد تحت رژیم های کاهش وزن ولاغری

سرشار از فیبر، امگا3، منیزیم، کلسیم

کمک به کاهش قند و کنترل فشار خون

تقویت سیستم ایمنی (سرشار از آنتی اکسیدان)

چیا یکی از بهترین گزینه ها برای کاهش اشتها است که در انواع رژیم لاغری پیشنهاد می شود. از طرفی دانه چیا به جلوگیری از یبوست کمک می کند.

مشاهده و خرید گرانولا چیا و کنجد

گرانولا سیب و دارچین

گرانولا سیب و دارچین یولاف

یک وعده صبحانه جادویی از ترکیب جو دوسر به همراه سیب و دارچین به همراه شیر را در نظر بگیرید. از اصلی ترین ترکیبات گرانولای سیب و دارچین می توان به جو دوسر پرک، عسل، روغن ذرت، پودر دارچین، وانیل و سیب خشک اشاره کرد.

خواص و ویژگی های منحصر به فرد گرانولا سیب و دارچین چیست؟

سم زدایی بدن

افزایش متابولیسم و چربی سوزی

کمک به کاهش اشتها و بهبود تناسب اندام

کمک به بهبود عملکرد و سلامت کبد و ضد التهاب

تقویت سیستم ایمنی بدن

مشاهده و خرید گرانولا سیب و دارچین

گرانولا خرما و نارگیل

از اصلی ترین ترکیبات گرانولای خرما و نارگیل می توان به جو دوسر پرک، شیره خرما، روغن ذرت، چیپس خرما، پرک نارگیل و پودر نارگیل اشاره کرد. اگر به دنبال گرانولا و افزایش وزن هستید استفاده از این گرانولا به همراه شیر پرچرب، یک وعده مقوی و خوشمزه خواهد بود.

خواص و ویژگی های منحصر به فرد گرانولا خرما و نارگیل

منلاسب برای افراد وگان

تقویت انرژی

حفظ سلامت پوست و مو

سرشار از پتاسیم و آنتی اکسیدان

کمک به هضم غذا و کاهش التهاب

کمک به سلامت معده و دستگاه گوارش

مشاهده و خرید گرانولا خرما و نارگیل

گرانولا شکلات و فندق

از اصلی ترین ترکیبات گرانولای شکلات و فندق می توان به جو دوسر پرک، عسل، روغن گیاهی، فندق، شکلات تلخ و وانیل اشاره کرد. ویژگی های منحصربه فرد این گرانولا چیست؟ این گرانولا گزینه ای مناسب برای همه افراد به ویژه کودکان است.

خواص و ویژگی های منحصر به فرد شکلات و فندق در گرانولا چیست ؟ 

طعم دوست داشتنی شکلات برای کودکان

نشاط آور و کاهش استراب

بهبود خلق و خو

سلامت پوست و مو و ماهیچه ها

حفظ سلامت قلب و عروق

بهبود عملکرد سیستم گوارش

تقویت سیستم ایمنی

اوتمیل جو دو سر پرک و میکس میوه (گرانولای رژیمی)

اوتمیل جو دو سر پرک و میکس میوه (گرانولای رژیمی)

از اصلی ترین ترکیبات اوتمیل می توان به جو دوسر پرک و مخلوط میوه های خشک اشاره کرد. هیچگونه شیرین کننده ای در این محصول استفاده نشده است.

تفاوت اوتمیل با گرانولا چیست؟

یکی از اصلی ترین تفاوت های جو دوسر پرک و گرانولا، پخت جو دوسر است. این محصول به صورت خام به همراه میوه خشک است که آن را تبدیل به گرانولای رژیمی کرده است.

مشاهده و خرید جو دوسر پرک و میکس میوه

 

گرانولا افزایش وزن

افزایش وزن با گرانولا چیست؟ در واقع گرانولا یک صبحانه مقوی و سالم است که به دلیل مواد تشکیل دهنده اش، ارزش غذایی بالایی دارد. در ادامه به راهکارهای افزایش وزن با گرانولا و لاغری با گرانولا (گرانولا رژیمی) اشاره خواهیم کرد.

میزان مصرف

اگر به دنبال افزایش وزن با گرانولا هستید می توانید مصرف آن را مقداری افزایش دهید. این عمل باعث افزایش کالری مصرفی روزانه شما می شود. در صورتی که به دنبال کاهش کالری و یا لاغری با گرانولا هستید مقدار استفاده از آن را محدود کنید.

بهترین شیرین کننده گرانولا چیست ؟

استفاده از عسل، شیره، شکر و … می تواند باعث افزایش کالری و افزایش وزن شود. برای کاهش کالری و لاغری با گرانولا نیز می توانید مقدار شیرین کننده خود در گرانولا را محدود کنید تا به وزن خود کنترل داشته باشید.

در صورتی که به دنبال شیرین کردن گرانولای خود هستید و از طرفی از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید می توانید از شیرین کننده های طبیعی مانند عسل، خرما و یا استویا استفاده کنید.

بهترین مواد تشکیل دهنده مقوی در گرانولا چیست؟ 

یکی دیگر از راهکارهای افزایش وزن با گرانولا استفاده از دانه ها، غلات و آجیل های پرچرب هستند. اما به صورت کلی گرانولای ساده حاوی مقادیر زیادی فیبر و مواد مغذی مفید هستند که به کنترل وزن و حفظ سلامتی کمک می کنند.

تغذیه متوازن و ورزش

استفاده از گرانولا به تنهایی برای کنترل وزن کافی نخواهد بود. بهتر است از تغذیه متوازن رژیم غذایی بهره ببرید و ورزش روزانه را در برنامه خود قرار دهید.

دانستی های گرانولای خانگی

بهترین راه نگهداری گرانولا چیست ؟

بهتر است گرانولای خود را درون ظروف مناسب و شیشه ای نگهداری کنید تا ماندگاری آن بیشتر شود. می توانید آن را در ظرف درب دار و در یخچال نگهداری کنید.

بهترین راه مقوی کردن گرانولا چیست؟

اگر به دنبال سالم و مقوی تر کردن گرانولای خود هستید، می توانید از عسل و شیره به جای شکر بهره ببرید و از روغن های کنجد، زیتون و … استفاده کنید.

با این روش ساده، شما می‌توانید گرانولای سالم و خوشمزه خود را تهیه کنید و به راحتی صبحانه، تنقلات یا خوراکی بین وعده‌ای خود را تامین کنید.

سخن پایانی

گرانولا یک صبحانه و یا میان وعده سالم و خوشمزه است که معمولا ترکیبات آن شامل جودسر پرک، دانه ها و مغزیجات است که با توجه به انتخاب تولید کننده با عسل، شیره و یا شکر شیرین می شود. روش های تهیه گرانولا متفاوت است. گرانولا برای افراد وگان نیز می تواند با رسپی های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرد.

عوامل مهمی در قیمت گرانولا و خرید گرانولا تاثیر گذار هستند که می توان به کیفیت مواد اولیه و شرکت تولید کننده داشته باشد. گرانولا به دلیل استفاده از مغزیجات می تواند منبع خوبی از اسیدهای چرب و مواد مغذی مهمی مانند آهن و منیزیم باشد.

منبع

healthline

health.gov

ncbi.nlm.nih.gov

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه