مضرات محصولات تراریخته برای کودکان

مضرات محصولات تراریخته برای کودکان

مضرات محصولات تراریخته برای کودکان ، GMO ارگانیسم اصلاح شده ژنتیکی(تراریخته)(Transgenic product)یک فرایند آزمایشگاهی است که ژنهای یک گونه را گرفته و آنها را در گونه دیگر در جهت بدست آوردن یک ویژگی یا ویژگی مورد نظر ایجاد می کند. با اصلاح ژنتیکی می توان غذاها را تغییر داد تا به محصولات مقاوم به علف کش تبدیل شود. همچنین می توان آنها را تغییر داد تا به محصولات تولید کننده آفت کش تبدیل شوند. در این مقاله در مورد معایب محصولات تراریخته برای کودکان صحبت می کنیم :

خطر تراریخته برای کودکان

چرا غذاهایGMOیک خطر بالقوه برای کودکان است؟

مضرات محصولات تراریخته برای کودکان در حال رشد

ما بیشتر نگران کیفیت غذاهایی هستیم که به فرزندان خود می دهیم ، زیرا بدنهای کوچک در حال رشد محصولات تراریخته می توانند بیشتر مستعد تأثیرات منفی سلامتی از غذاهایی که مصرف می کنند ، باشند. حقیقت این است که شواهد کمی برای اثبات این واقعیت وجود دارد که GMO ها می توانند به انسان ، حتی نوزادان آسیب برساند. انجمن پزشکی آمریکا می گوید که تراریخته ها مناسب هستند زیرا هیچ شواهدی مبنی بر تأثیرات منفی بر سلامت در تحقیقات علمی وجود ندارد.

خطر مضر بودن GMO ها بستگی به نوع و نحوه تغییر آن دارد ، زیرا همه GMO ها یکسان نیستند.

باکتری های موجود در میکروبیوم ما برای نوزاد در حال رشد بسیار مهم هستند ، زیرا در بلوغ سیستم ایمنی بدن ، رشد عصبی ، عملکرد سیستم غدد درون ریز ، تحمل غذا (حساسیت ها و حساسیت های غذایی) ، عملکرد دستگاه گوارش و تقریباً در هر جنبه دیگری از سلامت انسان نقش دارند.

میزان سموم Bt و سایر علف کش ها یا آفت کش هایی که گاهی در GMO ها یا محصولات تراریخته یافت می شود می تواند بر سیستم عصبی و میکروبیومنوزاد (که 70 درصد عملکرد سیستم ایمنی بدن را تا پایان عمر تنظیم می کند) تأثیر منفی بگذارد. یکی از تفاوت های محصولات تراریخته و ارگانیک است .

کودکان می توانند در برابر اثرات غذاهایGMO آسیب پذیر باشند، زیرا:

  • اثراتGMO می تواند به سرعت در بدنهای با رشد سریع و در حال توسعه رخ دهد.
  • کودکان بیشتر مستعد ابتلا به آلرژی و مشکلات تغذیه ای هستند.
  • کودکان مستعد مشکلات شیر​​هستند.
  • خطرات مرتبط با بیماریهای مقاوم به آنتی بیوتیک
تاثیر محصولات تراریخته بر سلامت کودک

اثرات بر رشد بدن

رژیم غذایی GMO آسیب های قابل توجهی را بر سیستم ایمنی بدن و عملکرد گوارش و همچنین مغز کوچک نشان دادند. کبد و تغییرات سلولی در روده آنها.

آلرژی و مشکلات تغذیه ای

کودکان سه تا چهار برابر بیشتر از بزرگسالان مستعد ابتلا به آلرژی هستند.

غذاهایGMO می توانند پاسخ آلرژیک را تقویت کنند ، زیراDNA  خارجی را به سیستم شما وارد می کنند.

ذرتGM مخصوصاً برای کودکان مشکل ساز است زیرا آنها به طور کلی درصد بیشتری ذرت می خورند.

مسائل مربوط به شیر

هورمون رشد گاون وترکیب  rBGHیک هورمون مهندسی ژنتیک است که برای افزایش تولید شیر در گاو استفاده می شود.

شیر و سایر محصولات لبنی گاوهای تحت درمان با rBGH حاوی مقدار بیشتری هورمون IGF-1 هستند ، یکی از بالاترین عوامل خطر مرتبط با سرطان سینه و سرطان پروستات.

مقاومت آنتی بیوتیکی

اگر آنتی بیوتیک ها به دلیل ژن های مقاوم به آنتی بیوتیک در غذاهایGMO و استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها در گاوهای تحت درمان با rbGH ، اثربخشی خود را از دست بدهند ، کودکانی که مستعد ابتلا به عفونت هستند ، ممکن است به شدت تحت تأثیر قرار گیرند.

والدین نگران چه کاری می توانند انجام دهند؟

برای جلوگیری از خوردن GMO به فرزندان خود:

برچسب ها را بخوانید و از خرید محصولات غذایی  فرآوری شده حاوی ذرت ، سویا ، کلزا و روغن گیاهی خودداری کنید.یکی از محصولات غذایی مفید برای کودکان سویق کودک است .

به دنبال برچسب غیر GMO باشید.

یک نسخه از راهنمای خرید غیرGMO را دریافت کنید.

در صورت امکان غذاهای ارگانیک بخرید.

پنهان شدن محصولات تراریخته در غذای کودکان

تنها 10 محصول مورد تایید USDA مبنی بر اصلاح ژنتیکی وجود دارد که عبارتند از ذرت ، سویا ، پنبه ، سیب زمینی ، پاپایا ، کدو ، کلزا ، یونجه ، سیب و چغندر قند. با این حال ، شایان ذکر است که GMO ها را می توان از طریق خوردن هرگونه فرآورده حیوانی جذب کرد. اکثر غذاهای فرآوری شده حاوی ذرت ویا سویا هستند و تقریباً در همه محصولات لبنی معمولی از شیر گاوهایی استفاده می شود که از ذرت ، سویا ویا کنجاله اصلاح شده ژنتیکی تغذیه می کنند.

تغییرات در تولید غذا و شیوه های رژیم غذایی سریعتر از درک ما از تأثیر بالقوه آنها بر سلامت کودکان رخ می دهد گیاهان مهندسی زیستی (اصلاح ژنتیکی یا تراریخته) در ابتدا برای افزایش عرضه مواد غذایی با افزایش عملکرد محصولات تولید شدند. چنین گیاهان تراریخته ای که قبلاً توسعه یافته بودند ، اکنون در سراسر جهان شایع هستند و در بسیاری از محصولات غذایی فرآوری شده ظاهر می شوند.

غذای اصلاح شده ژنتیکی غذایی است که با استفاده از ارگانیسم های مهندسی ژنتیکی (ارگانیسم های تولید شده است. غذایGM حاوی ارگانیسم هایGM است. نمونه های رایج شامل ذرت ، سویا ، پنبه و کلزا است. ماهی قزل آلا اولین حیوان غذایی اصلاح شده ژنتیکی است که برای فروش تأیید شده است.

مقایسه محصولات تراریخته با ارگانیک

رایج ترین غذاهای تراریخته

سویا ، کلزا ، چغندر قند ، ذرت ، پاپایای هاوایی ، شیر ، کدو سبز و کدو سبز.

پروتئین سویا ، لسیتین سویا ، نشاسته ذرت ، شربت ذرت و شربت ذرت با فروکتوز بالا.

غذاهای اصلاح شده ژنتیکی عبارتند از: سویا ، ذرت ، کلزا ، برنج و روغن دانه پنبه. ویژگیهای محصولات زراعی موجود و آینده شامل مقاومت در برابر علف کشها ، حشرات ، ویروسها ، قارچها ، تولید مواد مغذی اضافی ، رشد سریعتر و یا اهداف مفید دیگر است.

تحقیقات در مورد باکتری هایی که تولید پنیر را افزایش می دهند در حال انجام است. از مخمر اصلاح شده ژنتیکی می توان برای تهیه آبجو با کالری کمتر استفاده کرد.

  • محصولات زراعی

محصولات اصلاح شده ژنتیکی محصولات گیاهان اصلاح شده ژنتیکی هستند که در کشاورزی استفاده می شوند.

اولین محصولات تولید شده برای غذای حیوانات یا انسان مورد استفاده قرار گرفت و در برابر آفات ، بیماریها ، شرایط محیطی ، فساد یا شیمیایی (مانند مقاومت در برابر علف کش) مقاومت نشان می دهد.

دومین محصولات با هدف بهبود کیفیت ، با تغییر مواد مغذی آن انجام شد.

سومین محصولات اصلاح شده ژنتیکی را می توان برای اهداف غیر غذایی ، از جمله تولید عوامل دارویی ، سوخت های زیستی و سایر کالاهای مفید صنعتی و همچنین برای پالایش زیستی استفاده کرد.

اکثر محصولات تراریخته اصلاح شده اند تا در برابر علف کش های منتخب ، معمولاً بر اساس گلیفوزاتیا گلوفوزینات مقاوم باشند.

اثرات محصول تراریخته بر رشد بدن

  • میوه ها و سبزیجات

پاپایا برای مقاومت در برابر ویروس اصلاح ژنتیکی شد.

در سال 2014 ، USDAیک سیب زمینی اصلاح شده ژنتیکی را که توسط شرکت J. R. Simplot توسعه یافته بود ، تأیید کرد که شامل ده تغییر ژنتیکی بود که از کبودی جلوگیری می کند و هنگام سرخ شدن ، آکریل آمید کمتری تولید می کند. این تغییرات پروتئین های خاصی را از سیب زمینی حذف می کند.

در سال 2005 ، حدود 13 درصد از کدو سبز (نوعی کدو) در ایالات متحده رشد ژنتیکی داشت تا در برابر سه ویروس مقاومت کند. این گونه در کانادا نیز رشد می کند.

  • آلو مقاوم در برابر آبله

آلوها به طور ژنتیکی برای مقاومت در برابر آبله آلو ، بیماری منتقل شده توسط شته ها ، مهندسی شده اند

در سال 2013 ، USDA واردات یک آناناس GM به رنگ صورتی را تأیید کرد و ژن مشتق شده از نارنگی را بیش از حد بیان می کند و سایر ژن ها را سرکوب می کند و تولید لیکوپن را افزایش می دهد. چرخه گلدهی گیاه تغییر کرد تا رشد و کیفیت یکنواخت تری ایجاد شود.

در فوریه 2015 سیب قطبی توسط USDA تأیید شد و اولین سیب اصلاح شده ژنتیکی بود که برای فروش در ایالات متحده تأیید شد. خاموش کردن ژن برای کاهش بیان پلی فنول اکسید ازاستفاده می شود ، بنابراین از قهوه ای شدن میوه جلوگیری می کند.

  • ذرت

ذرت برای تحمل علف کش های مختلف به طور ژنتیکی اصلاح شده است. حدود 90 درصد ذرت تولید شده در ایالات متحده در سال 2010 اصلاح ژنتیکی شده است. ذرت را می توان به صورت بلغور ، کنجاله و آرد به عنوان ماده ای در پنکیک ، مافین ، پیراشکی ، نان و کیک ، و همچنین غذاهای کودک ، محصولات گوشتی ، غلات تبدیل کرد. و برخی محصولات تخمیر شده آرد ماسا بر پایه ذرت و خمیر ماسا در تولید پوسته تاکو ، چیپس ذرت و تورتیلا استفاده می شود.

  • سویا

دانه های سویا نیمی از محصولات اصلاح شده ژنتیکی را در سال 2014 به خود اختصاص داده اند. سویای تراریخته قدرت تحمل علف کش ها را دارد و برای تولید روغن های سالم اصلاح شده است.

  • برنج

برنج طلایی شناخته شده ترین محصول GM است که هدف آن افزایش ارزش غذایی است. در نظر گرفته شده است که یک غذای غنی شده برای کشت و مصرف در مناطقی با کمبود ویتامینA در رژیم غذایی تولید شود.

  • گندم

از دسامبر 2017 ، گندم اصلاح شده ژنتیکی در آزمایشات مزرعه مورد ارزیابی قرار گرفته است ، اما به صورت تجاری آزاد نشده است.

  • نشاسته ذرت و قند

نشاسته یا پناهگاه پلی ساکاریدی است که توسط تمام گیاهان سبز به عنوان ذخیره انرژی تولید می شود. نشاسته خالص یک پودر سفید ، بی مزه و بی بو است. این شامل دو نوع مولکول است: آمیلوز خطی و مارپیچ و آمیلوپکتین شاخه دار. بسته به گیاه ، نشاسته به طور کلی حاوی 20 تا 25 درصد آمیلوز و 75 تا 80 درصد آمیلوپکتین از نظر وزنی است.

  • لسیتین

لسیتینیک چربی طبیعی است. این را می توان در زرده تخم مرغ و گیاهان تولید کننده روغن یافت. اینیک امولسیفایر است و بنابراین در بسیاری از غذاها استفاده می شود. ذرت ، سویا و روغن گلرنگ منابع لسیتین هستند ، اگرچه بیشتر لسیتین موجود در بازار از سویا گرفته می شود.

  • چغندر قند

چغندر قند GM برای کشت در ایالات متحده ، کانادا و ژاپن تأیید شده است. از خمیر فرآیند تصفیه به عنوان خوراک دام استفاده می شود.

  • روغن سبزیجات

بیشتر روغن نباتی مورد استفاده در ایالات متحده از محصولات کلزا ، ذرت ، پنبه و سویا تولید می شود. روغن نباتی مستقیماً به عنوان روغن پخت و پز و مارگارین به مصرف کنندگان فروخته می شود و در غذاهای آماده استفاده می شود.

  • خوراک دام

دام و طیور از طریق خوراک دام پرورش داده می شوند که بیشتر آنها از پسماندهای حاصل از فرآوری محصولات از جمله محصولات تراریخته تشکیل شده است. وعده غذایی در خوراک دام حاوی پروتئین کلزا است.

محصولات تراریخته و رژیم غذایی سالم
  • پروتئین ها

پنیر مخلوطی از آنزیم ها است که برای انعقاد شیر به پنیر استفاده می شود. در ابتدا فقط از معده گوساله ها در دسترس بود ، کمیاب و گران بود ، یا از منابع میکروبی در دسترس بود ، که اغلب طعم ناخوشایند را ایجاد می کرد. مهندسی ژنتیک امکان استخراج ژن های تولیدکننده مایه پنیر از معده حیوانات و قرار دادن آنها در باکتری ها ، قارچ ها یا مخمرها را فراهم می کند تا بتوانند کیموزین ، آنزیم اصلی را تولید کنند.

میکروارگانیسم اصلاح شده پس از تخمیر از بین می رود. کیموزین از آب تخمیر جدا می شود ، به طوری که کیموزین تولید شده در تخمیر پنیر مورد استفاده قرار می گیرد دارای توالی اسید آمینه ای است که مشابه مایه پنیر گاو است. بیشتر کیموزین اعمال شده در آب پنیر حفظ می شود.

  • دام های اصلاح ژنتیکی شده

دام های اصلاح شده ژنتیکی موجوداتی از گروه گاو ، گوسفند ، خوک ، بز ، پرندگان ، اسب ها و ماهی هایی هستند که برای مصرف انسان نگهداری می شوند و مواد ژنتیکی آنها با استفاده از تکنیک های مهندسی ژنتیک تغییر کرده است.

  • ماهی سالمون

ماهی قزل آلا GM ، که از سال 1997 منتظر تأیید مقررات بود ، در نوامبر 2015 توسط FDA آمریکا برای مصرف انسان تأیید شد تا در جوجه کشی های مستقر در زمین در کانادا و پاناما پرورش داده شود.

با مصرف موادغذایی ارگانیک از فروشگاه هایپرارگانو خواهید توانست کیفیت زندگی فرزندان خود را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه