گوشت بوقلمون یا گوشت گاو؟ کدام یک مفیدتر است؟

انواع گوشت

 گوشت بوقلمون یا گوشت گاو، بوقلمون آسیاب شده و گوشت گاو منابع پروتئین متنوعی هستند که می توانند به شما در برآوردن نیازهای تغذیه ای شما کمک کنند.

آنها همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهم و چربی و سدیم هستند. در حالی که هر دو مواد مغذی هستند ، ممکن است فکر کنید که آیا یکی به طور کلی سالم تر از دیگری است یا برای کاهش وزن یا سلامت قلب بهتر است.این مقاله تفاوت های اصلی گوشت بوقلمون و گوشت گاو را بررسی می کند.

گوشت بوقلمون یا گوشت گاو(مقایسه تغذیه ای)

گوشت بوقلمون یا گوشت گاو

بوقلمون و گوشت گاو دارای درصد چربی یکسانی هستند ، مشخصات تغذیه ای مشابهی را ارائه می دهند.

با این حال ، هنگامی که آنها درصد چربی متفاوتی دارند ، تفاوت هایی وجود دارد که ارزش بحث را دارد.

وقتی صحبت از ریز مغذی ها به میان می آید ، تمام برش های بوقلمون و گوشت گاو دارای مقادیر قابل مقایسه ای سدیم هستند. در حالی که سدیم بالایی ندارند ، اغلب با نمک چاشنی می شوند. بنابراین ، آنها ممکن است مقدار بیشتری از آن را پس از پخت تهیه کنند.

گوشت گاو دارای آهن ، روی و ویتامین B12 بیشتری است که مواد مغذی مفید برای خون ، ایمنی و سلامت سیستم عصبی را نسبت به بوقلمون دارد. از سوی دیگر ، بوقلمون حاوی مقادیر بیشتری از برخی ویتامین های گروه B است که برای متابولیسم انرژی مورد نیاز است.

بوقلمون آسیاب شده و گوشت گاو با درصد چربی یکسان از نظر محتوای کالری و پروتئین بسیار شبیه هستند. با این حال ، بوقلمون آسیاب شده دارای چربی اشباع کمتری است.

کدام یک انتخاب بهتری است

گوشت گاو و بوقلمون هر دو مغذی هستند. در ظاهر ، ممکن است در مقایسه پروتئین(غذاهای پروتئین دار) و کالری محتویات درصد چربی مشابه ، سالم تر از دیگری به نظر نرسد.

با این حال ، در برخی شرایط ، یکی ممکن است از دیگری به عنوان بهترین گزینه پیشی بگیرد.

کاهش وزن

کاهش کل کالری دریافتی و افزایش مصرف پروتئین(پروتئین بار) دو تاکتیک است که اغلب برای کاهش وزن استفاده می شود.

یکی از مزایای احتمالی غذاهای با پروتئین بالا این است که احساس سیری را افزایش می دهند و ممکن است به کاهش کالری دریافتی روزانه شما کمک کند ، بنابراین باعث کاهش وزن می شود.

گوشت گاو چرخ کرده و بوقلمون هر دو سرشار از پروتئین هستند ، اما بوقلمون بدون چربی در مقایسه با چربی بیشتر بوقلمون دارای کمترین کالری و بیشترین پروتئین است. در این جا به این نکته اشاره می کنیم که اگر سبک غذایی وگان دارید گوشت گیاهی را استفاده کنید که بیشترین پروتئین را دارد.

همچنین دارای مقادیر مساوی یا بیشتر پروتئین نسبت به هر نوع گوشت گاو چرخ کرده است. بنابراین ، هنگام تلاش برای کاهش وزن ، بوقلمون بدون چربی ممکن است بهترین انتخاب باشد.

سلامت قلب

مطالعات نشان داده است که خوردن غذاهای سرشار از چربی اشباع مانند گوشت گاو ، عوامل خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. انجمن قلب آمریکا در حال حاضر توصیه می کند که مصرف چربی اشباع شده را به 5 تا 6 درصد از کل کالری روزانه خود محدود کنید ، که در رژیم 2000 کالری برابر با 13 گرم در روز است.

اگر بیماری قلبی دارید یا در معرض خطر ابتلا به آن و بیماری های دیگر مانند دیابت(لیست غذاهای دیابتی) هستید هستید ، بوقلمون آسیاب شده ممکن است برای شما سالم تر از گوشت گاو باشد. بوقلمون در مقایسه با گوشت گاو با درصد چربی تقریباً یک گرم چربی اشباع کمتر دارد.

با این حال ، توجه به این نکته ضروری است که مطالعات مروری اخیر نشان می دهد که مصرف چربی اشباع شده با بیماری های قلبی ارتباط چندانی ندارد ، حتی اگر برخی از عوامل خطر آن را افزایش دهد.

در هر صورت ، آگاهی از تفاوت محتوای چربی بین گوشت ها بسیار مهم است. علاوه بر این ، به یاد داشته باشید که جنبه های دیگر رژیم غذایی شما نیز در پیشگیری از بیماری های قلبی نقش دارند.خوردن رژیم غذایی سرشار از میوه ها و سبزیجات مانند رژیم کتوژنیک مناسب است .

انتخاب چربی های اشباع نشده برای قلب مانند آجیل و روغن زیتون(محصول مرتبط : روغن آفتابگردان ارگانیک ) و تماشای مصرف سدیم ممکن است به سلامت قلب کمک کند.

در حالی که گوشت گوساله و بوقلمون هر دو دارای سدیم کمی هستند ، هنگام تهیه آنها به مقدار نمک توجه کنید.

در پخت و پز

گوشت گاو و بوقلمون از نظر تغذیه مشابه هستند ، اما طعم آنها کمی متفاوت است.

اکثر مردم طعم گوشت گاو را قوی تر از بوقلمون می دانند. با این حال ، استفاده از بوقلمون به جای گوشت گاو در تاکو ، ماهی تابه یا غذاهای دیگر با مواد و چاشنی های زیاد چندان قابل توجه نیست.

این امر به ویژه در صورت استفاده از بوقلمون با چربی مشابه گوشت گاو در دستور غذا استفاده می شود. هنگامی که گوشت چرخ کرده در چاشنی ها اضافه می شود ، تشخیص تفاوت آن دشوار است.شما اگر سبک غذایی وگان دارید از محصولات پروتئین های گیاهی مانند انواع سوسیس،کالباس،همبرگر گیاهی می توانید استفاده کنید.

با این وجود ، برخی از آشپزها طعم یا عطر متمایز چربی گوشت گاو را می خواهند. بوقلمون آسیاب شده ، حتی اگر چربی مشابه گوشت گاو داشته باشد ، ممکن است طعم نامطلوبی داشته باشد.

برای غذاهایی که از نظر طعم به چربی متکی هستند ، مانند کوفته گوشت گاو ، چسبیدن به گوشت چرخ کرده و انتخاب درصد چربی بیشتر بهتر از جایگزینی بوقلمون از دیدگاه آشپزی است.

نه گوشت گاو آسیاب شده و نه بوقلمون به طور واضح از دیگری سالم تر نیستند. با این حال ، بوقلمون بدون چربی ممکن است بهترین انتخاب برای کاهش وزن و بیماری های قلبی باشد ، در حالی که برش های چرب تر از گوشت گاو ممکن است در محیط آشپزی بیشتر باشد.

بوقلمون و مرغ: کدام پروتئین بیشتری دارد؟

گوشت بوقلمون

پروتئین جزء ضروری رژیم متعادل است. گرچه مرغ و بوقلمون را می توان از منابع مختلف تهیه کرد ، اما محبوب ترین غذاهای غنی از پروتئین هستند.

اگر گیاهخوار و وگان هستید از پروتئین های گیاهی مانند سوسیس گیاهی می توانید استفاده کنید .

پروتئین موجود در گوشت سفید

بیشتر گوشت سفید مرغ و بوقلمون از سینه ها و بال ها تهیه می شود.

این رنگ در مقایسه با قسمتهای تیره مرغ سفید تر است به دلیل محتوای کمتر پروتئین میوگلوبین سفیدتر به نظر می رسد. میوگلوبین اکسیژن را در ماهیچه منتقل می کند. مسئول رنگ قهوه ای مایل به قرمز برش های تیره تر گوشت است.

گوشت سینه

گوشت سینه به دلیل داشتن پروتئین بالا و کالری کم یکی از پرطرفدارترین غذاهای طیور است ، به ویژه در بین علاقمندان به ورزش و رژیم غذایی.

در اینجا مقایسه محتوای پروتئین 1 اونس (28 گرم) گوشت بو داده سینه آورده شده است:

سینه مرغ: 9 گرم

سینه بوقلمون: 8 گرم

گوشت بال

گوشت سفید بال مرغ و بوقلمون از نظر تغذیه بسیار شبیه به گوشت سینه است. محتوای پروتئین ، به ویژه ، برای هر دو  در مقایسه با گوشت سینه تقریباً یکسان است.اگر سبک غذایی وگان را دنبال می کنید برای تامین پروتئین بدن خود از سویا گوشت می توانید استفاده کنید

هر دو گوشت بال مرغ و بوقلمون مقدار یکسانی پروتئین در هر اونس (28 گرم) – حدود 9 گرم (4 ، 5) را تأمین می کند. تفاوت بسیار کمی در میزان پروتئین گوشت سفید مرغ و بوقلمون وجود دارد.

پروتئین در گوشت تیره

اصطلاح “تیره” برای توصیف برش های گوشت با رنگ قهوه ای مایل به قرمز استفاده می شود.

از آنجا که میوگلوبین به انتقال و ذخیره اکسیژن در سلول های ماهیچه ای کمک می کند ، گوشت تیره معمولاً در گروه های عضلانی فعال تری مانند ساق و ران مرغ و بوقلمون یافت می شود.

گوشت پا

گوشت پای مرغ و بوقلمون که گاهی اوقات چوب طبل نیز نامیده می شود ، مقدار مساوی پروتئین در هر اونس (28 گرم) – حدود 8 گرم (6 ، 7) را تأمین می کند.

گوشت ران

گوشت ران مرغ و بوقلمون درست بالای ساق پا یافت می شود. گاهی اوقات هنوز به صورت یک برش به ساق وصل می شود.

در هر اونس (28 گرم) گوشت ، بوقلمون یک گرم پروتئین اضافی در مقایسه با مرغ (8 ، 9) فراهم می کند:

  • ران مرغ: 7 گرم
  • ران بوقلمون: 8 گرم

اگرچه گوشت ران بوقلمون از نظر فنی منبع پروتئین بالاتری در این مقایسه است ، بعید است که یک گرم پروتئین در هر اونس (28 گرم) در کل تفاوت زیادی ایجاد کند.

میزان پروتئین گوشت پا و ران مرغ و بوقلمون تقریباً یکسان است ، اگرچه ران بوقلمون در هر اونس (28 گرم) گوشت یک گرم پروتئین بیشتر از ران مرغ دارد.

کدام سالم تر است؟

مرغ و بوقلمون پروتئین با کیفیت بالا است. اما به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد هر غذای منفرد ، از جمله گوشت ، می تواند پیامدهای منفی بر سلامتی شما داشته باشد.

گنجاندن مقادیر متوسط ​​مرغ یا بوقلمون در رژیم غذایی شما می تواند راهی سالم برای تامین نیاز پروتئین شما باشد ، اگرچه پروتئین تنها ماده مغذی بوقلمون و مرغ نیست.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کدام گزینه می تواند بهترین نیازهای تغذیه ای شخصی و اهداف سلامتی شما را برآورده کند ، کل محتوای تغذیه شامل کالری ، چربی ، ویتامین ها و مواد معدنی باید در کنار پروتئین مورد توجه قرار گیرد.

کالری و چربی

توجه به کالری و محتوای چربی غذاها بسته به اهداف سلامتی شما ممکن است ضروری باشد.

چربی جزء ضروری رژیم غذایی سالم است و طیور حاوی انواع مختلف چربی های سالم است.

با این حال ، چربی در مقایسه با پروتئین منبع متراکم تری از کالری است. این بدان معناست که برش های گوشتی با چربی بیشتر نسبت به برش های کم چربی کالری بیشتری خواهند داشت.

به طور کلی ، گوشت تیره در مرغ و بوقلمون چربی بیشتری نسبت به گوشت سفید دارد.

گوشت تیره مرغ دارای چربی و کالری بیشتری نسبت به گوشت تیره بوقلمون است. گوشت سفید این دو نوع طیور نیز همینطور است ، زیرا بوقلمون کمی لاغرتر از کالری کمتری نسبت به مرغ است.

همچنین شایان ذکر است که اگر پوست را بخورید ، شاهد افزایش میزان چربی و کالری هر نوع طیور خواهید بود.برای کسانی که داری کبد چرب(غذاهای مفید برای کبد چرب) هستند گوشت سفید مناسب تر است.

هیچکدام از این ها به این معنی نیست که هر دو انتخاب لزوماً بهتر از دیگری است ، اما بسته به آنچه می خواهید با رژیم غذایی خود انجام دهید ، ارزش توجه دارد.

گوشت مرغ گریل شده

ویتامین ها و مواد معدنی

تفاوت معنی داری در میزان ویتامین و مواد معدنی در انواع گوشت مانند مرغ و بوقلمون وجود ندارد. برخی از این مواد مغذی بین گوشت سفید و تیره به طور کلی وجود داشته باشد.

سینه مرغ حاوی نیاسین و ویتامین B6 بیشتری نسبت به پای مرغ است. پای مرغ دارای روی بیشتر از سینه مرغ است.

بنابراین ، اگر به دنبال افزایش مصرف روی خود هستید ، گوشت تیره می تواند گزینه بهتری باشد ، در حالی که اگر می خواهید ویتامین B را افزایش دهید ، گوشت سفید مناسب تر است.

هنگام در نظر گرفتن گزینه های رژیم غذایی مانند این ، خوب است که تصویر بزرگ را در ذهن داشته باشید. خوردن طیف گسترده ای از غذاها و برش های گوشتی بهترین راه برای اطمینان از دریافت مواد مغذی مورد نیاز است.

مرغ (مقاله مرتبط : طرز تهیه ساندویچ مرغ)و بوقلمون می توانند بخشی سالم از رژیم غذایی شما باشند. علاوه بر پروتئین ، هر دو کالری ، چربی ، ویتامین و مواد معدنی را تأمین می کنند. بسته به اهداف سلامتی شخصی شما ممکن است یکی را بر دیگری ترجیح دهید.

کلام آخر

بوقلمون و مرغ سرشار از پروتئین است. پروتئین سینه مرغ کمی بیشتر از سینه بوقلمون است ، اما پروتئین ران بوقلمون نسبت به ران مرغ حداقل است. سایر برش های گوشتی مقدار مساوی پروتئین را تأمین می کنند. گوشت چرخ کرده و بوقلمون هر دو گوشت مغذی هستند که پروتئین ، چربی و انواع ویتامین ها و مواد معدنی را تأمین می کنند.ارگ سبک غذایی وگان را دارید میتوانید از پروتئین های گیاهی استفاده کنید.

چربی اشباع شده بوقلمون نسبت به گوشت گاو کمتر است. بنابراین ، ممکن است انتخاب بهتری برای سلامت قلب باشد. اگر به کاهش وزن علاقه دارید ، بوقلمون بدون چربی نیز کم کالری ترین گزینه است.

با این حال ، اگر هدف اصلی شما طعم دادن است ، گوشت گاو آسیاب شده ممکن است در برخی از غذاها بوقلمون را برتری دهد. اینکه کدام نوع سالم تر است بستگی به اهداف بهداشتی و تغذیه شخصی شما دارد.

هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک ماده غذایی در رژیم غذایی شما جای می گیرد یا خیر ، همیشه خوب است که کل غذا را در نظر بگیرید ، از جمله برای مثال کالری و ویتامین ها ، نه فقط یک جزء ، مانند پروتئین. با استفاده از محصولات ارگانیک سلامتی خود را تضمین کنید. خوردن غذاهای متنوع برای اطمینان از تامین کافی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن ، از سلامت شما به طور موثر حمایت می کند. تعادل کلید است.

اگر به دنبال مواد غذایی سالم با پروتئین بالا و کالری کم هستید از فروشگاه هایپر ارگانو دیدن کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه