کبد سالم با بهترین مواد غذایی ارگانیک

سلامتی کبد با مصرف مواد غذایی ارگانیک

کبد سالم با بهترین مواد غذایی سالم و ارگانیک ،کبد فیلتر کردن و سم زدایی سموم طبیعی و محیطی و ارگانیسم های بیماری زا در بدن را انجام می دهد. همچنین مواد سمی را تشخیص داده و مواد سمی را به مواد خوش خیم تبدیل می کند که می توانند توسط کلیه ها یا کیسه صفرا آزاد و خارج شوند. در این مقاله در مورد منابع غذایی مفید برای کبد سالم صحبت می کنیم .

نقشی اساسی در تمام فرآیندهای متابولیکی بدن دارد و به سوخت و ساز چربی ها ، پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک می کند. کربوهیدرات ها را متابولیزه کرده و ثابت ماندن سطح قند خون را تضمین می کند. اگر سطح قند خون افزایش یابد ، قند را از خون خارج کرده و به عنوان گلیکوژن ذخیره می کند. وقتی قند خون کم باشد ، گلیکوژن را تجزیه کرده و قند خون را در خون آزاد می کند.

کبد با تبدیل اسیدهای آمینه در غذاهایی که می توانند برای تولید انرژی استفاده شوند ، به سوخت و ساز پروتئین کمک می کند. رعایت اصول تعذیه ای و مواد گیاهی و محصولات ارگانیک در سلامت و بهبود کبد نقش بسزایی دارد.به راحتی این محصولات را از فروشگاه ارگانیک خریداری کنید .

بهترین غذاهای سالم و ارگانیک برای داشتن کبد سالم

کبد سالم

خوردن یک رژیم غذایی با کیفیت بالا برای سلامت کبد ضروری است. غذاهای غنی از ویتامین B ، ویتامین C ، مواد معدنی و غذاهای تقویت کننده گلوتاتیون بسیار مهم هستند. غذاهای زیر غنی از این ویتامین ها و مواد معدنی پشتیبانی کننده از کبد هستند:

سبزیجات چلیپایی

 سبزیجات چلیپایی شامل جوانه بروکسل ، کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم پیچ و سبزی خردل است. آنها حاوی عناصر فیتونی ، کاروتنوئیدها و فلاونوئیدها هستند که به خنثی سازی سموم کمک می کنند. آنها همچنین حاوی گلوکوزینولات ها هستند که ترکیبات حاوی گوگرد هستند و به متابولیت هایی تجزیه می شوند که واکنش های آنزیمی خاصی را ایجاد می کنند که به سم زدایی مواد سرطان زا و فلزات سنگین از خون کمک می کند. کلم بروکلی حاوی ویتامین E است که یک آنتی اکسیدان مهم برای کبد و انواع بیماری های کبدی است. برای جذب بهتر ویتامین های محلول در چربی ، ترکیب سبزیجات چلیپایی با چربی های سالم بسیار مهم است

چغندر

 این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی مانند فولات ، پکتین ، بتالئین و بتائین هستند. آنها حاوی مقادیر قابل توجهی فیبر ، منگنز ، پتاسیم ، ویتامین های A و ویتامین C هستند. فعالیت آنزیمی را بهبود می بخشند و جریان صفرا را تحریک می کنند که باعث تجزیه مواد زائد سمی می شود تا آنها را از بدن دفع کند.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی ترکیبات گوگردی ، عناصر متیلاسیون و پیش سازهای گلوتاتیون است. اسیدهای آمینه کاملی دارند و پروتئین های کاملی محسوب می شوند. همچنین حاوی آنتی اکسیدان های کاروتنوئید مانند ویتامین های A و E هستند. منبع غنی از ویتامین D ، اسیدهای چرب امگا 3 و چربی اشباع سالم میباشد.اگر سبک غذایی وگان دارید و یا به لبنیات حساس هستید از پنیر توفو که سرشار از پروتئین است می توانید استفاده کنید .

لیمو

 لیمو حاوی اسید سیتریک ، پتاسیم ، ویتامین C و بیوفلاونوئیدها هستند. این مواد مغذی به بهبود سطح انرژی ، افزایش سم زدایی کبد و کاهش التهاب کمک می کنند. گریپ فروت دارای مقادیر زیادی ویتامین C ، اسید فولیک ، اسید فنولیک ، پتاسیم ، کلسیم ، آهن و آنتی اکسیدان است. فلاونوئید با بیشترین غلظت در گریپ فروت نارینگین است که به نارینژنین متابولیزه می شود. این آنتی اکسیدان ها به محافظت از کبد در برابر آسیب کمک می کنند.

سبزیجات سبز برگ

 از مواد مغذی و سبزیجات برگ سبزیجات می توان به اسفناج ، کلم پیچ ، گیاه خردل ، ریشه ، سوئیس ، یقه و کتاب چوی اشاره کرد. منابع عالی پتاسیم ، منگنز و منیزیم هستند. همچنین حاوی کلروفیل اند که با خنثی سازی فلزات سنگین و مواد شیمیایی سمی به برای جلوگیری از انواع بیماری کبد کمک می کند

سیر

 سیر سرشار از آلیسین ، ویتامین C ، ویتامین B6 و سلنیوم است که همگی در سم زدایی نقش دارند. آلیسین یک ترکیب گوگردی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی ، آنتی بیوتیکی و ضد قارچی است. سلنیوم یک ماده معدنی طبیعی سم زدایی است که با افزایش عملکرد آنتی اکسیدان ها به کاهش کبد کمک می کند

توت ها

 زغال اخته و قره قاط حاوی ویتامین ها ، مواد معدنی و عناصر غذایی گیاهی آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین هستند که به توت ها معروفند. آنتوسیانین ها فعالیت بیولوژیکی آنتی اکسیدان ، ضد سرطان و ضد التهاب را نشان داده اند. توت می تواند پاسخ سلول ایمنی را افزایش داده و التهاب را کاهش دهد. با خوردن

تنقلات سالم کبد خود را از بیماری ها دور کنید .

گیاهان دارویی

 گیاهانی مانند خار مریم ، ماکا، زنجبیل ، ریشه قاصدک ، گشنیز ، سیر و زردچوبه برای سم زدایی مفید هستند

قهوه

 حاوی کافئین ، اسیدهای آلی و پلی ساکاریدها است. همچنین حاوی پلی فنول هستند که دارای آنتی اکسیدان و خواص ضد التهابی میباشد. قهوه در برابر سیروز اثر محافظتی دارد. قهوه از بهترین نوشیدنی ها برای ارتقا سلامت کبد است.

نوشیدن قهوه خطر سیروز یا آسیب کبد در مبتلایان به بیماری کبدی را کاهش می دهد.

نوشیدن قهوه به کاهش خطر ابتلا به نوع متداول سرطان کبد کمک کرده و اثرات مثبتی بر بیماری کبد و التهاب دارد.

قهوه التهاب را کاهش می دهد و سطح آنتی اکسیدان گلوتاتیون را افزایش می دهد. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد مضر را که سبب آسیب به سلول ها می شوند ، خنثی می کنند.

چای سبز

چای ارگانیک به طور گسترده ای برای سلامتی مفید تلقی می شود ، اما شواهد نشان داده است که فواید خاصی برای کبد داشته باشد.

نوشیدن 10 فنجان چای سبز در روز با بهبود نشانگرهای خون در سلامت کبد همراه است.

افرادی که چای سبز می نوشند کمتر به سرطان کبد مبتلا می شوند.

ماهی چرب

 حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که تجمع چربی را کاهش می دهد ، حساسیت به انسولین را بهبود می بخشد و دارای خواص ضد التهابی است. نسبت چربی های امگا 3 به چربی های امگا 6 نیز مهم است.

نسبت امگا 6 به امگا 3 که خیلی زیاد باشد می تواند باعث پیشرفت بیماری کبد شود. بهتر است مصرف چربی های امگا 6 را کاهش دهید.

آجیل

منبع بسیار خوبی از چربی های اشباع نشده و غیر اشباع سالم هستند که از تجمع چربی محافظت می کنند. گردو حاوی اسید آمینه آرژنین است که برای از بین بردن آمونیاک از بدن لازم است. آنها همچنین حاوی اسیدهای چرب گلوتاتیون و امگا 3 هستند. از این رو می توانند مشخصات لیپیدی ، استئاتوز کبدی و التهاب را بهبود بخشند.استفاده از محصولات کتوژنیک نیز می تواند شما را در کاهش وزن کمک کند.

گریپ فروت

گریپ فروت غنی از آنتی اکسیدان است و از کبد محافظت می کند. دو آنتی اکسیدان اصلی موجود در گریپ فروت نارینژنین و نارینگین هستند.

گریپ فروت از آسیب و التهاب کبد جلوگیری میکند.

 انگور

انگور ، به ویژه انگور قرمز و بنفش ، حاوی انواع ترکیبات گیاهی مفید مانند رسوراترول و غنی از فواید مفید برای سلامت کبد است. انگور و از مشتقات آن شیره انگور است که فوق العاده عالی برای کبد مفید میباشند.

گلابی

گلابی با نام علمی Opuntia ficus-indica شناخته می شود ، یک نوع محبوب کاکتوس خوراکی است.

سبزیجات

در طب سنتی به عنوان درمانی برای مشکلات زیر است:

  • زخم
  • خستگی
  • بیماری کبد

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر برای افزودن فیبر به رژیم غذایی عالی است. فیبر مهم برای هضم بهتر غذا است. فیبرهای جو دوسر برای کبد مفید می باشد. جو دوسر و جو دوسر سرشار از ترکیباتی به نام بتا گلوکان هستند.

بتا گلوکان ها در بدن بسیار فعال هستند به تعدیل سیستم ایمنی کمک می کنند و با التهاب مبارزه می کنند ، و در مبارزه با دیابت و چاقی مفید است.

این بررسی همچنین خاطر نشان می کند که به نظر می رسد بتا گلوکان های جو دوسر به کاهش میزان چربی ذخیره شده در کبد در موش ها کمک می کند ، که همچنین می تواند به محافظت از کبد کمک کند.

تعداد زیادی از غذاهای گیاهی ممکن است برای کبد مفید باشد، شامل:

 ماده غذایی سالم و ارگانیک برای کبد

  • قهوه
  • چای
  • گریپ فروت
  • زغال اخته و قره قاط
  • انگور
  • گلابی خاردار
  • آب چغندر
  • سبزیجات صلیبی
  • آجیل و خشکبار
  • ارده
  • ماهی چرب
  • روغن زیتون،روغن آفتابگردان ارگانیک
  • توفو

احیا سلولهای کبد

راه دیگری که می توانید به استراحت کبد کمک کنید ، خوردن یک رژیم غذایی مناسب کبد است، شامل:

  • دریافت فیبر کافی از منابعی مانند غلات کامل و همچنین میوه ها و سبزیجات تازه
  • انتخاب منابع پروتئین بدون چربی ، مانند غذاهای دریایی ، مرغ های بدون پوست ، یا حبوبات ، سوسیس گیاهی در مقایسه با گوشت های چرب
  • مصرف غذاها یا نوشیدنی های سرشار از قند ، نمک یا چربی های ناسالم را کاهش دهید.
  • البته نمک هیمالیا اصل را با توجه به داشتن کمترین سدیم جایگزین خوبی برای نمک های مضر در بازار است .
  • مصرف غذاهای فرآوری شده را محدود کرده و به جای آن غذاهای کامل را انتخاب کنید
  • پرهیز از صدف خام یا نیمه پخته
  • آب زیادی بنوشید

احیا سلولهای کبد

یکی از ویژگی های منحصر به فرد کبد این است که توانایی احیا را دارد.

پس از آسیب دیدگی یا پس از برداشتن بافت در حین جراحی ، بافت کبد می تواند دوباره رشد کند.

سلول های جدید کبدی در قسمتی که برداشته شدند شروع به تکثیر می کنند.

بیماری مزمن کبدی به دلیل وجود التهاب مزمن از بازسازی بد سلولهای کجلوگیری میکند.

دوری از برخی موادغذایی مضر

غذاهایی که باید از آنها اجتناب کرد قندهای تصفیه شده ، الکل ، غذاهای فرآوری شده ، چربی ترانس و گوشت های قرمز است. قندها با افزایش قند خون و ترشح زیاد انسولین ، در رسوبات چربی و التهاب نقش داشته باشند. الکل با افزایش تجمع اسیدهای چرب می تواند به کبد آسیب برساند و گلوتاتیون ، ترکیبات گوگردی ، ویتامین ها و مواد معدنی کبد را تخلیه کند.

ممکن است اهمیت زیادی به آن ندهید، اما کبد شما شبانه روز سخت کار می کند تا شما را در حال دویدن و سلامت نگه دارد. هنگامی که شما مراقبت مناسب را انجام ندهید، ممکن است عوارض و مسائل شدیدی ایجاد شود. برخی از وظایف اصلی کبد هضم غذای مصرفی و فیلتر کردن سموم از بدن است. بدن شما از چیزهایی که می خورید ساخته شده است. شما باید سعی کنید مواد غذایی را مصرف کنید که برای یک زندگی سالم مفید است و از غذاهایی که می تواند عملکرد آن را مختل کند یا کار را سخت تر کند اجتناب کنید.با خرید از فروشگاه هایی که انواع لیست محصولات ارگانیک را دارند سلامتی خود را تضمین کنید .

مواد غذایی مضر برای کبد

Healthy Liver 01 کبد سالم با بهترین مواد غذایی ارگانیک

کیک  و کلوچه

خوردن کیک، کلوچه و کلوچه به دلیل محتوای چربی می توانند منجر به افزایش سطح تری گلیسیرید در بدن شوند که می تواند منجر به بیماری های مختلف کبدی شود. آرد سفید به سختی هضم می شود و همچنین باعث تجمع چربی در کبد می شود.

نوشابه های گازدار

مصرف گهگاهی مقدار کمی نوشیدنی گازدار اشکالی ندارد، اما مصرف منظم آن می تواند به کبد شما آسیب برساند و منجر به ایجاد عوارض مختلف کبدی شود. جدای از این، مصرف بیش از حد نوشابه نیز عامل اصلی افزایش وزن و چاقی در افراد است.

الکل

اگر به مصرف الکل علاقه دارید و از کبد خود مراقبت می کنید، این اولین چیزی است که باید فوراً آن را ترک کنید. مصرف مزمن الکل می تواند جذب مواد مغذی را مسدود کند و اثرات سمی روی کبد را افزایش دهد.

آرد سفید

همیشه باید از مصرف مواد غذایی مانند بیسکویت پیتزا پاستا و نانی که از آرد سفید تهیه می شود خودداری کرد. آنها فاقد مواد معدنی، فیبر و ویتامین های ضروری هستند. درک این نکته ضروری است که غلات بسیار تصفیه شده به محتوای قند تبدیل می شوند. پردازش این محتوا سخت است و در نهایت به عنوان چربی در کبد تبدیل می شود. یکی از دلایل اصلی بیماری های کبد چرب است. در عوض باید جایگزین های سالمی را انتخاب کنید که به سلامت کبد شما در طول سال کمک می کند.

فست فود

سیب زمینی سرخ کرده، ویفر، برگر و پیتزا هیچ فایده ای برای کبد شما ندارند. این مواد غذایی سرشار از چربی اشباع شده یا چربی ترانس هستند و به سختی هضم می شوند. به عبارت دیگر، کبد شما برای پردازش این مواد غذایی باید سخت کار کند. چربی های اشباع شده بالا می توانند در طول زمان باعث التهاب شوند و در نهایت به سیروز تبدیل شوند.

مواد غذایی سرشار از نمک

نمک هرگز برای کبد شما آسان نبود. برای حفظ سلامت کبد باید تمام اقدامات ممکن را برای کاهش مصرف نمک انجام دهید. مصرف بیش از حد نمک می تواند منجر به احتباس آب در بدن شود. باید از مصرف سوپ های کنسرو شده و مواد غذایی فرآوری شده که سرشار از سدیم هستند خود داری کنید. از تنقلات خوش طعم بسته بندی شده مانند چیپس، مخلوط، بیسکویت شور و غیره خود داری کنید زیرا سرشار از چربی اشباع شده و نمک هستند. پنیر فرآوری شده برای کبد شما مضر است زیرا در دسته غذاهای فرآوری شده قرار می گیرد و دارای محتوای سدیم بالا و چربی های اشباع شده است. مصرف بیش از حد می تواند منجر به بیماری های کبد چرب و همچنین چاقی شود.

گوشت قرمز

گوشت قرمز ممکن است سرشار از پروتئین باشد، اما هضم آن برای کبد شما مضر است.از مشتقات پروتئین هایی مانند سویا برای کم کردن گوشت قرمز می توانید استفاده کنید مانند سویا گوشت که سرشار از پروتئین است و جایگزین مناسبی برای گوشت قرمز می باشد . تجزیه پروتئین ها برای کبد آسان نیست و می تواند منجر به مشکلات مختلف مرتبط با کبد شود. همچنین، تجمع بیش از حد پروتئین در کبد می تواند منجر به بیماری های کبد چرب شود.

شما با مراجعه به وبسایت فروشگاه هایپرارگانو از محصولات بی نظیر ارگانیک استفاده کرده و کبد خود را سالم نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه