طرز تهیه 12 نوع صبحانه سالم برای مدرسه

صبحانه سالم برای بچه ها در مدرسه

صبحانه سالم برای مدرسه، چرا صبحانه مهم است؟ صبحانه وعده غذایی است که شروع روز مدرسه را آغاز می کند. بعد از یک خواب شبانه، مغز و بدن برای کار کردن به سوخت نیاز دارند. مطالعات نشان داده است که بچه‌هایی که صبحانه می‌خورند، عملکرد تحصیلی بهتری نسبت به بچه‌هایی که صبحانه نمی‌خورند، دارند.

صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی در طول روز است که به بچه ها انرژی لازم برای شروع روزشان را می دهد. تامین انرژی با یک صبحانه سالم و مقوی برای بچه ها که در دوره رشد هستند بسیار حائز اهمیت است. در وعده های صبحانه کودکان باید از انواع غذاهایی که حاوی پروتئین، فیبر، ویتامین ها و مواد مغذی دیگر است بهره ببرید.

بچه ها برای یادگیری در مدرسه به نیاز به مقدار زیادی غذای پر انرژی و مغذی نیاز دارند. دستور العمل های غذایی صبحانه زیر می تواند در کمتر از 15 دقیقه آماده شوند و شما را از عجله صبحگاهی برای آماده شدن بچه ها راحت کند. این دستور العمل ها به اندازه کافی ساده و ایمن هستند که حتی بچه ها می توانند در آماده سازی به شما کمک کنند. دستور العمل های زیر می تواند یک شروع آسان، خوش طعم و مقوی برای برای روز بچه ها باشد.

تاثیر صبحانه بر یادگیری بچه ها در مدرسه

بهترین راه برای بالا بردن  و آماده کردن بدن و مغز برای اوج گرفتن چیست؟ غلات کامل، فیبر و پروتئین از منابعی هستند که انرژی را برای سوخت و ساز تامین می کنند. چرا غلات کامل و نه غلات شیرین یا شیرینی بسته بندی شده؟ غلات شیرین و غلات تصفیه شده باعث افزایش سریع سطح قند خون می شوند که به سرعت کاهش می یابد. این باعث می شود کودک شما احساس گرسنگی، بدخلقی ویا خواب آلودگی کند. غلات کامل، آهسته ‌تر جذب بدن می‌شوند تا قند خون افزایش نیابد، و به همراه فیبر و پروتئین، احتمال بیشتری دارد که شکم کودک شما را تا زمان میان ‌وعده یا ناهار سیر نگه دارند.

صبحانه سالم برای مدرسه

بنابراین، برخی از صبحانه های پر قدرت برای بچه های مدرسه ای که می توانید به راحتی سرو کنید شامل موارد زیر است:

7 نوع صبحانه سالم برای مدرسه

1- تخم مرغ نیمرو به همراه نان تست و میوه

بچه‌های شما فکر می ‌کنند که شما در حال آماده کردن یک صبحانه گرم هستید، اما این راز کوچک بین ما خواهد بود. این تخم‌ مرغ‌ ها  در کمتر از دو دقیقه آماده می شوند و شما می توانید در کوتاهترین زمان بهترین صبحانه مقوی را آماده کنید، در حالی که می‌دانید به فرزند تان کمک می‌ کنید روز را عالی شروع کند.

تخم مرغ به همراه نان تست

 

2- پنیر به همراه تخم مرغ آب پز و نان سبوس دار

یک صبحانه بسیار عالی است. می توانید از نان سبوس دار مانند نان جو استفاده کنید. معمولا بچه ها طعم آن را دوست دارند. تخم مرغ ها را می توان از قبل درست کرد و گرم کنید. پنیر را به همراه تخم مرغ  بر روی نان سبوس دار قرار دهید و حالت ساندویچی بپیچید شما می توانید آن را به روش های مختلف سرو کنید، و می توانید یک طرف میوه نیز اضافه کنید. و به عنوان یک صبحانه عالی برای کودک خود به مدرسه آماده کنید.

3- بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر یک گزینه عالی و یک صبحانه کامل برای بچه هایی است که به مدرسه می روند!آماده کردن بلغور جو دوسر بسیار راحت است!

 1 فنجان بلغور جو دوسر

 2.5 فنجان آب  یا شیر

در داخل یک قابلمه، بلغور جو دوسر را به همراه آب و یا شیر (شیر سویا) را اضافه می کنیم روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم با شعله کم بپزد. بعد از این مرحله  حدود یک قاشق چایخوری کره بادام زمینی را به آن اضافه می کنیم ، سپس می توانید از کشمش، گردو، انواع آجیل و میوه خشک روی جو دوسر بریزید.  جو دوسر یک صبحانه غنی و کامل برای بچه ها می باشد.

نان تست کره بادام زمینی و موز

 

4- ساندویچ نان تست به همراه عسل و کره آجیل

یک عدد نان تست را آماده کنید و روی آن مقداری کره آجیل مانند کره بادام یا کره پسته بمالید و سپس یک قاشق عسل طبیعی را روی کره بریزید و چند تکه موز خورد شده را روی آنها قرار دهید ساندویچ ما آماده است. در کمترین زمان می توانید مقوی ترین صبحانه برای دانش آموزتان را تهیه کنید.

در این مقاله بخوانید: 9 صبحانه برای سرما خوردگی کودکان

5- اسموتی

شما می توانید شروع یک روز خوب را برای فرزند خود در مدرسه با آماده کردن یک اسموتی خوشمزه رقم بزنید. یک اسموتی مقوی  با یک صبحانه کامل برابری می کند. برای آماده کردن اسموتی می توانید از مواد غذایی سالم و مقوی مانند شیر،موز،کره بادام،انواع آجیل،جو دوسر،عسل طبیعی استفاده کنید.مواد آماده شده را در مخلوط کن بریزید تا کاملا له شود به راحتی یک معجون عالی و سرشار از انواع ویتامین ها را برای فرزند خود تهیه کردید.

6- پنکیک

پنکیک یکی از انواع صبحانه های خوشمزه است که در بیشتر کشورها  تهیه می شود. یک صبحانه بین المللی است . خوشبختانه اکثر بچه ها طعم ومزه پنکیک را دوست دارند.برای لذیذتر کردن آن بعد از آماده کردن پنکیک می توانید  روی آن مقداری کره آجیل ،عسل یا شیره خرما بریزید. از ترکیب خامه و توت فرنگی نیز غافل نشوید بچه ها عاشق این ترکیب هستند.پنکیک یک گزینه عالی برای صبحانه دانش آموزان می باشد.

پنکیک

 

7- گرانولا به همراه شیر

گرانولا با شیر یکی از گزینه های سالم، خوشمزه و مقوی یک صبحانه سالم برای مدرسه است. گرانولا شامل غلات، شیرین کننده ها مثل عسل و شیره، مغزیجات، دانه ها و میوه های خشک است که می تواند برای بچه ها بسیار مفید باشد. از طرفی کودکانی که به شیر علاقه ندارند، ترکیب گرانولا با شیر را دوست خواهند داشت.

گرانولا حاوی فیبر بالایی است که از گرسنگی زیاد کودکان در طول روز جلوگیری می کند و سطح قند خون را کنترل می کند. از این رو یک صبحانه سالم برای مدرسه به شماره می رود. گرانولا سرشار ازپروتئین و مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است که در سلامت کودکان نقش موثری خواهند داشت.

بهتر است در انتخاب گرانولا دقت کنید تا از کیفیت بالا و شکر کمتری تهیه شده باشد. همچنین برای مقوی تر کردن صبحانه خود می توانید به گرانولا، مقداری میوه خشک یا تازه، مغزیجات و دانه ها را اضافه کنید.

برای تهیه مرغوب ترین گرانولا شیرین شده با عسل و شیره می توانید به هایپرارگانو مراجعه کنید.

لمس کنید خرید گرانولا

گرانولا صبحانه سالم برای مدرسه

 

8-  املت بروکلی و پنیر

املت سبزیجات و پنیر

یکی از راه های عالی برای ترغیب بچه ها برای خوردن سبزیجات، تهیه املت سبز روشن است. با ریز خرد کردن کلم بروکلی و اسفناج نه تنها آن ها را برای کودکان جذاب تر می کنید بلکه به پختن سریع و آماده شدن زودهنگام وعده صبحانه کمک می کنید. تمام مواد مورد نیاز را به یکباره آماده کرده و در کنار اجاق گاز خود قرار دهید زیرا این املت سریع پخته می شود.

زمان آماده سازی املت بروکلی و پنیر : 10 دقیقه

مواد لازم

  • قاشق چایخوری روغن زیتون (ترجیحا فرابکر)
  • ¼ فنجان بروکلی ریز خرد شده
  • ¼ فنجان اسفناج ریز خرد شده
  • 1 عدد تخم مرغ بزرگ
  • قاشق غذاخوری شیر کم چرب
  • قاشق غذاخوری پنیر مونتری جک رنده شده ( می توانید از پنیر مونستر، پنیر هاوارتی یا پنیر گودا به عنوان جایگزین پنیر مونتری استفاده کنید)
  • قاشق چایخوری نمک
  • قاشق غذاخوری خامه ترش کم چرب
  • قاشق غذاخوری پیازچه ریز خرد شده

طرز تهیه املت سبزیجات با پنیر

مرحله اول

روغن را در یک تابه کوچک بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی گرم شود. کلم بروکلی و اسفناجی که از قبل خرد کرده اید را 2 الی 4 دقیقه تفت دهید تا رنگ آن مایل به سبز روشن و نرم شود.

مرحله دوم

در حین تفت دادن سبزیجات، تخم مرغ و شیر را در یک کاسه کوچک به خوبی هم بزنید. سپس مخلوط خود را به تابه اضافه کرده و به منظور ترکیب شدن سبزیجات با تخم مرغ هم بزنید.

مرحله سوم

کمی تابه را کج کنید تا سطح املت در تابه یکنواخت شود. بعد از 2 دقیقه کمی پنیر و نمک بپاشید. با استفاده از کفگیر یا کاردک، املت را همانند تصویر زیر جمع کنید و سپس با خامه ترش و پیازچه سرو کنید.

این املت مقوی برای کودکان بسیار جذاب و مقوی است.

 

9- مافین انگلیسی کره بادام زمینی و مربا توت

مافین انگلیسی کره بادام زمینی و مربا توت

این صبحانه خوشمزه و مقوی تنها در 10 دقیقه آماده می شود. با اضافه کردن دانه چیا بر روی مربا، امگا 3 های سالم برای قلب کودک شما به این دستور صبحانه سالم اضافه می شود.

مواد لازم

½ فنجان توت یخ زده مخلوط شیرین نشده

قاشق چایخوری دانه چیا

قاشق چایخوری کره بادام زمینی

مافین انگلیسی گندم کامل یا نان تست

طرز تهیه

مرحله اول

مربای توت را در یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو قرار داده به مدت 30 ثانیه در مایکروویو قرار دهید. سپس دانه چیا را بر روی آن بریزید، کمی هم زده و 30 ثانیه دیگر در مایکروویو قرار دهید.

مرحله دوم

کره بادام زمینی را بر روی مافین انگلیسی یا نان تست بمالید. سپس مخلوط توت و دانه چیا را بر روی آن قرار داده و سرو کنید.

 

10- نان تست با پنیر بز، شاه توت و بادام

نان تست با پنیر بز، شاه توت و بادام

این صبحانه سالم برای مدرسه خوشمزه، سریع و سرشار از مواد مغذی است. پنیر بز نسبت به سایر پنیرها هضم و جذب راحت تری دارد و منبع غنی از ویتامین های ضروری و کلسیم است. از طرفی ترکیب نان تست با پنیر بز و شاه توت با عسل و بادام بسیار خوشمزه است. این صبحانه لذیذ نهایتا در 10 دقیقه آماده می شود.

مواد لازم

½ اونس پنیر بز

تکه نان تست گندم کامل، کمی برشته شده

قاشق غذاخوری مربا شاه توت

قاشق غذاخوری خلال بادام

قاشق چایخوری عسل

طرز تهیه

پنیر بز را روی نان تست مالیده و سپس مربا شاه توت و بادام را اضافه کنید. در مرحله آخر عسل را بر روی نان تست بریزید و سرو کنید.

 

11- نان تست کره بادام زمینی با موز و دارچین

نان تست کره بادام زمینی با موز و دارچین

صبحانه سالم دیگر برای مدرسه، نان تست با کره بادام زمینی به همراه موز و دارچین است. این صبحانه حداکثر در 5 دقیقه آماده می شود پس نگران زمان تهیه صبحانه نباشید. دارچین نهایی که به این وعده اضافه می شود جدای افزایش طعم و مزه، خواص صبحانه را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

از چه نوع نانی استفاده کنم؟

برای دستور تهیه این صبحانه می توانید از هر نان تستی که در خانه موجود دارید استفاده کنید. اگرچه توصیه ما نان های کامل سبوس دار و پروتئینی است.

از چه کره بادام زمینی استفاده کنم؟

امروزه انواع مختلفی از کره بادام زمینی در سوپرمارکت ها وجود دارد. اما کدام کره بادام زمینی می تواند سالم و طبیعی باشد؟ به توضیحات و ترکیبات درج شده بر روی محصول توجه کنید. در صورتی که به دنبال تهیه کره بادام زمینی طبیعی، بدون نگه دارنده و افزودنی و بدون شکر هستید می توانید به فروشگاه هایپرارگانو مراجعه کنید.

آیا می توانم کره آجیل متفاوتی را جایگزین کنم؟

بله. شما می توانید از کره پسته، کره بادام درختی، کره نارگیل و حتی ترکیبی از کره های آجیلی استفاده کنید.

خرید کره آجیلی

فواید موز و دارچین برای سلامتی

موز موجود در این وعده صبحانه، فواید زیادی برای سلامتی دارد. موز سرشار از پتاسیم، فیبر، منیزیم، ویتامین c، فسفر و ویتامین B6 است. با پاشین دارچین بر روی موز می توانید وعده خود را مزه دار کنید. دارچین به دلیل خواص مفید برای قند خون جز یکی از سالم ترین ادویه های جهان در نظر گرفته می شود.

مواد لازم

1 تکه نان سبوس دار

1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

1 عدد موز کوچک ، ورقه شده

دارچین به میزان دلخواه

طرز تهیه

در مرحله اول کره بادام زمینی را بر روی نان تست مالیده و سپس برش های موز را بر روی آن قرار دهید. در انتها مقداری پودر دارچین بر روی آن پاشیده و صبحانه را سرو کنید.

 

12- موسلی با تمشک

موسلی با تمشک

صبحانه سالم دیگر برای مدرسه، تهیه موسلی با تمشک است. با تهیه این صبحانه آسان، روز خود را با غلات کامل، فیبر و پروتئین آغاز خواهید کرد. تهیه این صبحانه نهایتا 5 دقیقه از شما زمان خواهد گرفت.

موسلی چیست؟

موسلی مخلوطی از جو دوسر، آجیل، دانه ها، مغز ها و میوه های خشک است که برخلاف گرانولا، با شیرین کننده ای پخته نمی شود. گرانولا و موسلی هر دو گزینه ایده آلی برای صبحانه مقوی و سریع هستند.

آیا می توانم شیر گیاهی را جایگزین کنم؟

بله. در صورتی که مایل باشید می توانید شیرهای گیاهی ساده و شیرین نشده را جایگزین شیر لبنی کنید.

مواد لازم

⅓ فنجان موسلی

فنجان تمشک

¾ فنجان شیر کم چرب

طرز تهیه

موسلی را با تمشک تزیین کرده و با شیر سرو کنید. موسلی شما هرچقدر بیشتر در شیر بماند نرم تر خواهد شد. نوش جان

سخن پایانی

سعی کنید از مواد غذایی که پروتئین بالایی دارند برای  صبحانه بچه های مدرسه ای خود استفاده کنید. چون پروتئین به رشد استخوان‌ها، پوست، ماهیچه‌ها، غضروف‌ها، آنزیم‌ها و هورمون‌ها کمک می‌کند. بچه های ما دائما در حال رشد هستند و پروتئین چیزی است که باعث می شود این اتفاق بیفتد. بیشتر پروتئین ها منابع ویتامین های B، آهن، منیزیم، روی و سایر مواد مغذی حیاتی هستند.

مهم ترین کاری که والدین می توانند انجام دهند عادت دادن بچه ها به خوردن صبحانه سالم و کامل از سنین پایین است. چون این وعده در رشد آنها از لحاظ جسمی و قدرت یادگیری تاثیر مستقیم دارد. هیچ وقت بچه ها را بدون صبحانه به مدرسه نفرستید. چون بدون خوردن صبحانه آنها قادر به فعالیت ذهنی و جسمی نیستند. زود خسته و گرسنه می شوند. قدرت یادگیری پایین می آید و حتی بر روی شرایط سلامتی نیز تاثیر زیادی دارد.

آماده کرده یک وعده صبحانه خوشمزه از مواد اولیه طبیعی و ارگانیک برای بچه هایی که به مدرسه می روند تضمین سلامتی آنها است. در فروشگاه هایپر ارگانو انواع صبحانه بدون هیچ مواد نگه دارنده و مضری موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه