کلید رژیم غذایی سالم برای کاهش التهاب در بدن

رژیم غذایی سالم برای کاهش التهاب

رژیم غذایی سالم برای کاهش التهاب در بدن چیست ؟آنچه می خورید نه تنها التهاب را افزایش می دهد ، بلکه می تواند شما را برای سایر بیماری های مزمن مانند چاقی ، بیماری های قلبی و دیابت نیز آماده کند. در اینجا ماده غذایی وجود دارد که ممکن است باعث التهاب بیشتر در بدن شما شود. در این مقاله در مورد کلید رژیم غذایی سالم برای کاهش التهاب در بدن صحبت می کنیم.

التهاب مزمن و درد

کاهش التهاب در بدن

التهاب و درد برای بسیاری از افرادی که با بیماری مزمن تشخیص داده می شوند ، یک پدیده شایع است. رژیم غذایی سالم شما باید یکی از اولین مواردی باشد که باید مورد توجه قرار گیرد. داشتن وعده های غذایی مفید مانند صبحانه سالم بسیار مهم است .

التهاب یک واکنش اساسی بدن به بیماری و آسیب است که معمولاً علائم درد ، گرما ، قرمزی و تورم را نشان می دهد. پاسخ بدن دفاعی است و سلول های ایمنی را از طریق افزایش جریان خون (که دلیل گرما ، قرمزی و تورم است) به مناطقی که نیاز به حمایت دارند ارسال می کند. التهاب مزمن ، ناشی از مواد شیمیایی توهین آمیز در بدن به طور مکرر ، به این معنی است که بدن به طور مداوم سلول های ایمنی را برای مبارزه با باکتری تولید می کند. این واکنش منجر به نتایج خطرناکی می شود ، زیرا تولید بیش از حد سلول های ایمنی منجر به شرایطی مانند بیماری های قلبی ، سرطان ، آلزایمر و آرتریت می شود.

علل التهاب مزمن

التهاب مزمن ناشی از موارد زیادی است که معمولاً در جامعه امروزی  یافت می شود. استنشاق هوای آلوده ، استرس زیاد و اضافه وزن تنها برخی از عوامل ایجاد درد و التهاب مزمن هستند. اینها اغلب به دلیل انتخاب شیوه زندگی مانند سیگار کشیدن ، عدم ورزش و خواب مناسب و رژیم غذایی نامناسب ایجاد می شود. غذاهایی که انتخاب می کنیم می تواند واکنش التهابی ایجاد کند. هنگامی که بدن ما به درستی تغذیه می شود ، فرد می تواند سریعتر بهبود یابد ، انرژی بیشتری داشته باشد و با کاهش التهاب در بدن از التهاب مزمن جلوگیری کند. بنابراین ، از علل اصلی درد و بیماری مزمن جلوگیری کرده و آن را به حداقل برسانید.

کلید رژیم غذایی سالم برای کاهش التهاب در بدن

نکته کلیدی در هر رژیم غذایی اعتدال است ، به حداکثر رساندن غذاهای غنی از ویتامین و مواد مغذی برای تغذیه بدن و برای نیازهای زندگی روزمره اهمیت دارد. هنگامی که میزان التهاب در بدن را به حداقل می رسانید ، می توانید سطوح درد را به طور موثرتری مدیریت کنید. در زیر به معرفی موادغذایی طبیعی و مفید مانند محصولات ارگانیک برای کاهش التهاب در بدن میپردازیم.

عسل ارگانیک

در حالی که عسل یک شیرین کننده طبیعی است ، بیشتر عسل با درجه تجاری (مانند آنچه در فروشگاه خریداری می کنید) بسیار فرآوری شده ، پاستوریزه (مواد مغذی کاهش می یابد) و کیفیت پایینی دارد. به دنبال عسل ارگانیک باشید. حتی با عسل خام و ارگانیک ، نوعی فروکتوز است ، بنابراین باید از آن در حد اعتدال استفاده کرد. اما عسل خام فواید بسیار دیگری نیز دارد. از عسل خام می توان برای درمان عفونت های باکتریایی ، زخم ها ، اسهال ، آفتاب سوختگی و حتی گلودرد استفاده کرد. شیرین کننده های مقوی مانند سه شیره برای افرادی که ضعف عمومی دارند مناسب است.

روغن زیتون فوق بکر و روغن نارگیل

روغن زیتون فواید زیادی برای سلامتی دارد ، اما بهترین روغن پخت و پز نیست. وقتی بیشتر روغن ها گرم می شوند ، به معنای واقعی کلمه از نظر شیمیایی خراب می شوند. از طرف دیگر روغن نارگیل در حرارت به خوبی ساختار خود را حفظ می کند.

بنابراین روغن زیتون بهترین روغن برای سالاد و امثال آن و روغن نارگیل برای پخت و پز(روغن افتابگردان ارگانیک) بهترین خواهد بود.

اجتناب از مواد غذایی برای کاهش التهاب در بدن و درد مزمن

شکر غذاها و نوشیدنی ها تأثیر فوق العاده ای بر شیمی بدن دارند. غذاهایی که می خوریم بدن ما را به حالت قلیایی (سالم) یا حالت اسیدی (ناسالم) می رساند. اگر بدن شما به سمت حالت اسیدی برود باعث افزایش التهاب در بدن می شود که ما را به سمت درد می برد. اگر از بیماری هایی مانند آرتروز ، بیماری های قلبی ، دیابت ، سرطان ، مفاصل دردناک و غیره رنج می برید در مصرف موادغذایی رعایت کنید.

وقتی سالم غذا می خورید، نوشیدن مقدار زیادی آب ، خوردن میوه و سبزیجات،شیرینی سالم و شیرین کننده های طبیعی، مانند عسل بیشتر و بدن به سمت حالت قلیایی رفته و با کاهش التهاب در بدن به شما کمک می کند از درد و التهاب دور شوید.

غذاهایی که برای خوردن انتخاب می کنیم التهاب در بدن ایجاد می کنند. هنگامی که بدن ما به درستی تغذیه می شود ، فرد می تواند سریعتر بهبود یابد ، انرژی بیشتری داشته باشد. بنابراین ، از علل اصلی درد و بیماری مزمن جلوگیری کرده و آن را به حداقل برساند.

اگر به دنبال کاهش التهاب و درد مزمن هستید ، باید از این غذاها اجتناب کنید:

اسیدهای چرب ترانس و روغنهای هیدروژنه

غذاهای سرخ شده ، فرآوری شده و فست فودها معمولاً حاوی اسیدهای چرب ترانس و روغن های هیدروژنه هستند که مواد شیمیایی هستند که سطح کلسترول بد LDL و سطح کلسترول خوب HDL را کاهش می دهند. این منجر به علل عمده بیماری های قلبی و سایر بیماری های التهابی می شود. اجتناب از این غذاها و غذاهایی که دارای ترکیباتی از جمله روغن های نیمه هیدروژنه هستند می تواند میزان اسیدهای چرب ترانس شما را به حداقل برساند. چربی ترانس که در ایجاد التهاب سیستمیک شناخته می شود ، می تواند در فست فودها و سایر محصولات سرخ شده ، غذاهای میان وعده فرآوری شده ، محصولات صبحانه منجمد ، کوکی ها ، دونات ها ، کراکرها و بیشتر مارگارین های چوبی یافت شود. از غذاهایی که دارای روغن های هیدروژنه تا حدی در برچسب مواد تشکیل دهنده هستند اجتناب کنید.

چربی های اشباع

چربی های اشباع باعث التهاب چربی (بافت چربی) می شوند ، که نه تنها شاخص بیماری قلبی است بلکه التهاب آرتریت را بدتر می کند. به گفته موسسه ملی سرطان ، پیتزا و پنیر بزرگترین منابع چربی های اشباع شده در رژیم غذایی متوسط ​​آمریکایی ها هستند. دیگر مقصران عبارتند از محصولات گوشتی (به ویژه گوشت قرمز) ، محصولات لبنی پرچرب ، غذاهای ماکارونی و دسرهای حاوی غلات.

چربی های ترانس و چربی اشباع شده LDL یا کلسترول بد را افزایش می دهند ، اما چربی های ترانس کمی بدتر هستند ، زیرا HDL یا کلسترول خوب را نیز کاهش می دهند. این اثر دوگانه خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد. “سیندی مور ، متخصص تغذیه و مدیر تغذیه در بنیاد کلینیک کلیولند می گوید.

قندهای تصفیه شده

شکر که جزء اصلی آب نبات ها ، دسرها ، میان وعده ها ، نوشابه ها و آب میوه ها است ، نام های زیادی دارد: شربت ذرت با فروکتوز بالا HFCS ، شربت ذرت ، دکستروز ، فروکتوز ، ساکارز و مالتوز. قند با التهاب ، چاقی ، دیابت و بیماری های مزمن ارتباط دارد.

کربوهیدراتهای تصفیه شده محصولات آرد سفید (نان ، رول ، کراکر) برنج سفید ، سیب زمینی سفید (سیب زمینی پخته شده فوری یا سیب زمینی سرخ کرده) و بسیاری از غلات کربوهیدراتهای تصفیه شده هستند که در رژیم غذایی سالم کاربرد زیادی دارند .

کربوهیدرات های فرآوری شده ممکن است چربی ها را به عنوان محرک اصلی افزایش نرخ چاقی و سایر بیماری های مزمن برتری دهند. این غذاها با شاخص گلیسمی بالا به تولید محصولات پیشرفته پایان گلیکاسیون AGE که التهاب را تحریک می کند ، دامن می زند.

الکل قند (سوربیتول)

قند الکل هایی مانند سوربیتول ، مانیتول ، گلیسرول ، لاکتیتول ، مالتیتول و اریتریتول ، کالری کمتری نسبت به قند دارند زیرا بدن آنها را به طور کامل جذب نمی کند. مصرف زیاد غذاهای حاوی الکل قند منجر به گاز معده و اسهال می شود. باید توجه داشت که مالتیتول می تواند قند خون شما را به اندازه یک سیب زمینی نشاسته ای جدید افزایش دهد. از الکلهای قندی یک استثناء سالم وجود دارد: زایلیتول. زایلیتول جایگزین خوبی برای افراد مبتلا به دیابت است و چون در دهان شما به اسید تبدیل نمی شود (مانند شکر) می تواند از پوسیدگی دندان و خشکی دهان جلوگیری کند.

قندهای مصنوعی

قندهای مصنوعی می توانند به همان اندازه بد و گاهی بدتر از شکر تصفیه شده باشند. همچنین باید از آسپارتام، ساخارین، سوکرالوز ، آسسولفام پتاسیم ، میوتام و سایر شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید. بسیاری از این شیرین کننده های مصنوعی باعث ایجاد سرطان در حیوانات آزمایشگاهی شده اند. همچنین باید توجه داشته باشید که متانول موجود در آسپارتام در 86 درجه به فرمالدئید تبدیل می شود.

آسپارتام یک شیرین کننده مصنوعی غیر مغذی و شدید است که در بیش از 4000 محصول در سراسر جهان یافت می شود. این یک نوروتوکسین است ، به این معنی که بر مغز تأثیر می گذارد. اگر به این ماده شیمیایی حساس هستید ، سیستم ایمنی بدن شما با حمله به ماده شیمیایی به “ماده خارجی” واکنش نشان می دهد ، که در عوض واکنش التهابی ایجاد می کند.

مونو سدیم گلوتامات

مونو سدیم گلوتامات MSG یک افزودنی افزایش دهنده طعم است که بیشتر در غذاهای آسیایی آماده و سس سویا یافت می شود ، اما می توان آن را به فست فودها ، سوپ ها و مخلوط های سوپ آماده ، سس سالاد و گوشت های شیرین نیز اضافه کرد. این ماده شیمیایی می تواند دو مسیر مهم التهاب مزمن را ایجاد کرده و بر سلامت کبد تأثیر بگذارد.

بیماری سلیاک

گلوتن

گلوتن پروتئینی است که در گندم ، جو و چاودار (بیشتر غلات) یافت می شود. زمانی که تصور می شد فقط به افراد مبتلا به بیماری سلیاک آسیب می رساند ، شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می دهد اکثر مردم واکنش های التهابی به گلوتن دارند ، اگرچه علت آن برای فرد ناشناخته است. واکنشهای التهابی مانند درد مفاصل ، بثورات پوستی ، یبوست ، میگرن و خستگی مزمن تنها برخی از واکنشهای رایج افراد با حساسیت به گلوتن است.

گلوتن و کازئین آلرژن های معمولی مانند گلوتن و کازئین (پروتئین های موجود در لبنیات و گندم) نیز ممکن است باعث التهاب شوند. برای افرادی که مبتلا به آرتریت هستند و همچنین بیماری سلیاک (حساسیت به گلوتن) و عدم تحمل لبنیات دارند ، اثر التهابی می تواند بدتر باشد. گلوتن در گندم ، چاودار ، جو و هر غذایی که با این دانه ها تهیه می شود یافت می شود. کازئین در محصولات پروتئینی آب پنیر یافت می شود. پنیر توفو سرشار از پروتئین است و برای افراد وگان و یا کسانی که نمی توانند لبنیات را هضم کنند مناسب است.

بسیاری از روغن های پخت و پز

اکثر روغن های پخت و پز حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب ضروری امگا 6 هستند که در مقادیر کمی همراه با اسیدهای چرب ضروری امگا 3 برای عملکرد مناسب بدن ضروری هستند. اسیدهای چرب ضروری امگا 6 در دانه ها و غلات ، بادام زمینی و روغن هایی مانند هسته انگور ، پنبه دانه ، گلرنگ ، ذرت و روغن آفتابگردان یافت می شود. نسبت ایده آل برای مصرف این اسیدهای چرب 4: 1 ، امگا 6 به امگا 3 است.

اسیدهای چرب امگا 6 اسیدهای چرب امگا 6 یک اسید چرب ضروری هستند که بدن برای رشد و نمو طبیعی به آن نیاز دارد. بدن به تعادل سالم اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 نیاز دارد. مصرف زیاد امگا 6 می تواند بدن را برای تولید مواد شیمیایی ضد التهابی تحریک کند. این اسیدهای چرب در روغن هایی مانند ذرت ، گلرنگ ، آفتابگردان ، انگور ، سویا ،شیر سویا، بادام زمینی و سبزیجات یافت می شوند. مایونز؛ و تعداد زیادی سس سالاد

الکل

مصرف زیاد الکل برای سلامتی افراد مضر است. باعث التهاب و تحریک مری ، کبد و حتی حنجره می شود. در مدت زمان طولانی نیز می تواند منجر به رشد تومور و سرطان در مناطقی شود که به طور مداوم تحریک شده و ملتهب هستند. رعایت اعتدال در مصرف الکل می تواند به شما این امکان را بدهد که در عین اجتناب از عوارض جدی تر ، همچنان افراط کنید.

الکل برای کبد سنگینی است. استفاده بیش از حد عملکرد کبد را تضعیف می کند و سایر فعل و انفعالات چند اندام را مختل می کند و می تواند باعث التهاب شود. بهتر است آن را حذف کنید یا در حد اعتدال استفاده کنید.

میوه و سبزیجات

مکمل های غذایی مصنوعی

ترکیباتی مانند آسپارتام و MSG حاوی مواد شیمیایی هستند که به طور بالقوه برای سیستم عصبی سمی هستند. مشخص شده است که این مواد شیمیایی همچنین التهاب و حملات درد را در افرادی با بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید افزایش می دهند.

گوشت فیدلوت (گوشت تغذیه شده با غلات سویا گوشت)

با توجه به شرایطی که حیوانات در تولید گوشت تجاری پرورش می دهند ، محصولات با کیفیت پایین تر ، حاوی مواد مغذی کمتر و اثرات التهابی بیشتری بر بدن ما دارند. حیواناتی که از غلات تغذیه می کنند باعث می شود که آنها نه تنها چربی اضافی (بنابراین چربی اشباع شده در محصولات غذایی ما) داشته باشند ، بلکه رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 6 و اسیدهای چرب امگا 3 کم نیز داشته باشند. رژیم غذایی غلات در اولین معده گاو اسیدی می شود که به کبد و کلیه آسیب می رساند ، بنابراین گاوها هنگام رژیم غذایی غلات آنتی بیوتیک های درجه پایین دریافت می کنند.رژیم غذایی وگان نیز یک انتخاب سالم برای شما می تواند باشد .

استفاده از گوشت علفی مزایای بیشتری برای سلامتی شما دارد و از التهاب بیشتر جلوگیری می کند.

فروشگاه هایپرارگانو سالمترین و بهترین موادغذایی را برای سلامت شما دارد. با مصرف محصولات این فروشگاه سلامتی خود را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه