9 مزیت فوق العاده از خواص کره پسته

9 مزایای کره پسته برای سلامتی

خوردن کره پسته نه تنها خوشمزه است بلکه بسیار سالم است. این دانه های خوراکی حاوی چربی های سالم است و منبع خوبی از پروتئین ، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند. حاوی چند ماده مغذی ضروری که می توانند به کاهش وزن و سلامت قلب و روده کمک زیادی کند. امروزه ، آنها در بسیاری از غذاها ، از جمله بستنی و دسرها بسیار محبوب هستند. در فروشگاه هایپرارگانو انواع کره آجیل و محصولات ارگانیک خصوصا کره پسته ارگانیک برای مصرف عموم موجود است.

9 فایده کره پسته برای سلامتی

در اینجا 9 مزیت خواص کره پسته برای سلامتی آورده شده است.

1. مملو از مواد مغذی

کره پسته از خشکبار بسیار مغذی است و حدود 49 عدد کره پسته حاوی ترکیبات زیر است:

  • کالری: 159
  • کربوهیدرات: 8 گرم
  • فیبر: 3 گرم
  • پروتئین: 6 گرم
  • چربی: 13 گرم (90٪ چربی های اشباع نشده)
  • پتاسیم: 6 درصد
  • فسفر
  • ویتامینB6
  • تیامین
  • مس
  • منگنز

قابل توجه است که کره پسته یکی از غنی ترین ویتامین های B6 در جهان است. ویتامین B6 برای تنظیم قند خون و تشکیل هموگلوبین مهم است. کره پسته غذایی سالم و سرشار از پتاسیم است و یک اونس آن بیش از نیمی از یک موز بزرگ حاوی پتاسیم است. کره پسته سرشار از پروتئین، فیبر و آنتی اکسیدان و ویتامین B6 و پتاسیم است.

2. سرشار از آنتی اکسیدان ها

9 مزایای کره پسته برای سلامتی
9 مزایای کره پسته برای سلامتی

آنتی اکسیدان ها برای سلامتی شما حیاتی هستند. آنها از آسیب سلولی جلوگیری می کنند و نقش کلیدی در کاهش خطر بیماری ها مانند سرطان دارند. کره پسته نسبت به اکثر آجیل ها و دانه های دیگر آنتی اکسیدان بیشتری دارد. در حقیقت ، فقط گردو و فلفل حاوی مقدار بیشتری است.

در یک مطالعه 4 هفته ای ، شرکت کنندگانی که روزانه یک یا دو وعده کره پسته مصرف می کردند ، در مقایسه با شرکت کنندگانی که کره پسته نمی خوردند ، سطوح بیشتری لوتئین و توکوفرول داشتند.

در میان آجیل ، کره پسته دارای بالاترین محتوای لوتئین و زآگزانتین است که هر دو آنتی اکسیدان بسیار مهمی برای سلامت چشم هستند.

آنها چشمان شما را از آسیب ناشی از نور آبی و دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن محافظت می کنند ، وضعیتی که در آن بینایی مرکزی شما مختل یا از بین می رود. علاوه بر این ، دو گروه از فراوان ترین آنتی اکسیدان های موجود در کره پسته – پلی فنول ها و توکوفرول ها – ممکن است به محافظت در برابر سرطان و بیماری های قلبی کمک کند.

کره پسته یکی از غنی ترین خشکبار اطراف ما است. آنها سرشار از لوتئین و زاگزانتین هستند که هر دو باعث سلامت چشم می شوند.

3. کم کالری و در عین حال پروتئین بالایی دارد

در حالی که خوردن آجیل فواید زیادی برای سلامتی دارد ، معمولاً کالری بالایی دارد. کره پسته از آجیل های کم کالری است. یک اونس (28 گرم) کره پسته حاوی 159 کالری است ، در مقایسه با 185 کالری در گردو و 193 کالری در فلفل دلمه ای. همچنین نسبت اسیدهای آمینه ضروری اجزای سازنده پروتئین بیشتر از سایر مهره ها دارند.

این اسیدهای آمینه ضروری تلقی می شوند زیرا بدن شما نمی تواند آنها را بسازد ، بنابراین باید آنها را از رژیم غذایی خود دریافت کنید. یکی از این اسیدهای آمینه ضروری L-arginine است 2 درصد از اسیدهای آمینه در کره پسته را تشکیل می دهد. در بدن شما به اکسید نیتریک تبدیل می شود که ترکیبی است که باعث گشاد شدن رگ های خونی شما می شود و به جریان خون کمک می کند.

کره پسته دارای کالری کمتر و پروتئین بیشتری نسبت به اکثر آجیل های دیگر است. همچنین ، میزان اسید آمینه ضروری آنها بیشتر از هر مغز دیگر است.

4. به کاهش وزن کمک میکند

علیرغم اینکه یک غذای متراکم از نظر انرژی است ، آجیل یکی از غذاهای دوستدار کاهش وزن است. در حالی که مطالعات کمی به بررسی تاثیر کره پسته بر وزن پرداخته اند ، موارد موجود امیدوار کننده است. کره پسته سرشار از فیبر و پروتئین است که هر دوی آنها احساس سیری را افزایش می دهند و به شما کمک می کنند کمتر غذا بخورید.

در یک برنامه کاهش وزن 12 هفته ای ، کسانی که روزانه 1.9 اونس (53 گرم) کره پسته به عنوان میان وعده بعد از ظهر مصرف می کردند ، دو برابر شاخص توده بدنی خود را کاهش دادند ، در مقایسه با افرادی که روزانه 2 اونس (56 گرم) پاستیل می خوردند.

علاوه بر این ، یک مطالعه 24 هفته ای دیگر بر روی افراد دارای اضافه وزن نشان داد کسانی که 20 درصد کالری کره پسته مصرف کردند ، 0.6 اینچ (1.5 سانتی متر) بیشتر از دور کمر خود نسبت به افرادی که کره پسته نمی خوردند ، از دست دادند.

علاوه بر این ، کره پسته های پوسته دار برای خوردن آگاهانه مفید هستند ، زیرا پوست کندن آجیل به زمان نیاز دارد و سرعت خوردن را کاهش می دهد. پوسته های باقی مانده همچنین یک سرنخ تصویری از میزان خوردن آجیل به شما می دهند.

یک مطالعه نشان داد افرادی که کره پسته درون پوسته می خورند 41 درصد کالری کمتری نسبت به افرادی که کره پسته پوسته می خورند ، مصرف می کنند.

5. ترویج باکتری های سالم روده

9 مزایای کره پسته برای سلامتی
9 مزایای کره پسته برای سلامتی

کره پسته سرشار از فیبر است و یک وعده آن حاوی 3 گرم است. فیبر در دستگاه گوارش شما عمدتا هضم نشده حرکت می کند و برخی از انواع فیبرها توسط باکتری های خوب در روده هضم می شوند و به عنوان پری بیوتیک عمل می کنند.

سپس باکتری های روده فیبر را تخمیر کرده و آن را به اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تبدیل می کنند ، که ممکن است چندین مزیت برای سلامتی داشته باشد ، از جمله کاهش خطر ابتلا به اختلالات گوارشی ، سرطان و بیماری های قلبی. بوتیرات شاید مفیدترین اسیدهای چرب زنجیره کوتاه باشد. نشان داده شده است که کره پسته باکتری های تولید کننده بوتیرات در روده را افزایش می دهد.

کره پسته سرشار از فیبر است که برای باکتری های روده مفید است. خوردن کره پسته ممکن است تعداد باکتری هایی را که اسیدهای چرب مفید زنجیره کوتاه مانند بوتیرات تولید می کنند ، افزایش دهد.

6. کلسترول و فشار خون را کاهش دهد

کره پسته ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را به طرق مختلف کاهش دهد. کره پسته علاوه بر سرشار از آنتی اکسیدان ها ، ممکن است کلسترول خون را کاهش داده و فشار خون را بهبود بخشد ، بنابراین خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.

بسیاری از مطالعات روی کره پسته و چربی خون با جایگزینی کره پسته ای از کالری موجود در رژیم غذایی انجام می شود. تا 67 درصد از این مطالعات کاهش کلسترول کل و LDL و افزایش کلسترول خوب  را نشان داده است. در یک مطالعه 4 هفته ای بر روی افراد دارای کلسترول خوب بالا ، شرکت کنندگان 10 درصد از کالری روزانه خود را از کره پسته مصرف کردند.

این مطالعه نشان داد که کلسترول بد را تا 9 درصد کاهش می دهد. علاوه بر این ، رژیم غذایی حاوی 20 درصد کالری کره پسته ، کلسترول بد را تا 12 درصد کاهش می دهد.

در مطالعه دیگری ، 32 مرد جوان به مدت 4 هفته رژیم مدیترانه ای را دنبال کردند. سپس ، کره پسته به جای محتوای چربی اشباع نشده اش ، به آن رژیم غذایی اضافه شد که در مجموع حدود 20 درصد از کالری دریافتی روزانه آنها بود.

پس از 4 هفته رژیم غذایی ، آنها 23٪ کلسترول بد ، 21٪ کلسترول کل و 14٪ کاهش تری گلیسیرید را تجربه کردند. علاوه بر این ، بنظر می رسد کره پسته فشار خون را بیشتر از سایر مغزها کاهش می دهد. بررسی 21 مطالعه نشان داد که خوردن کره پسته حد بالای فشار خون را 1.82 میلی متر در جیوه و حد پایین آن را 0.8 میلی متر در جیوه کاهش می دهد.

خوردن کره پسته ممکن است به کاهش کلسترول خون کمک کند. همچنین ممکن است فشار خون را بیشتر از سایر مغزها کاهش دهد.

7. ممکن است سلامت عروق خونی را ارتقا دهد

اندوتلیوم پوشش داخلی رگ های خونی است. اختلال عملکرد اندوتلیال یک عامل خطر برای بیماری های قلبی است. گشاد شدن عروق به معنی گشاد شدن یا گشاد شدن رگ های خونی است. اختلال عملکرد اندوتلیال با کاهش اتساع عروق مشخص می شود که باعث کاهش جریان خون می شود.

https://hyperorgano.com/15-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%db%8c-%d9%85%d9%81%db%8c%d8%af-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%84%d8%a7%d9%85%d8%aa-%d9%82%d9%84%d8%a8/

اکسید نیتریک ترکیبی است که نقش مهمی در اتساع عروق دارد. این باعث می شود عروق خونی با علامت آرام شدن سلولهای صاف در اندوتلیوم منبسط شوند.

کره پسته منبع عالی اسید آمینه L-arginine است که در بدن به اکسید نیتریک تبدیل می شود. بنابراین ، این آجیل های کوچک ممکن است نقش مهمی در ارتقاء سلامت عروق خونی و بهبود بیماری های قلبی عروقی داشته باشند.

یک مطالعه روی 42 بیمار که 1.5 اونس (40 گرم) کره پسته در روز به مدت 3 ماه مصرف می کردند ، نشانگرهای عملکرد اندوتلیال و سفتی عروق را بهبود بخشید.

جریان خون برای عملکرد نعوظ مهم است. در یک مطالعه ، مردان مبتلا به اختلال نعوظ پس از خوردن 3.5 اونس (100 گرم) کره پسته در روز به مدت 3 هفته ، 50 درصد پارامترهای عملکرد نعوظ را تجربه کردند.

مغز کره پسته ممکن است نقش مهمی در ارتقاء سلامت رگ های خونی داشته باشد. سرشار از ال آرژنین است و به گشاد شدن رگ های خونی کمک می کند.

8. ممکن است به کاهش قند خون کمک کند

9 مزایای کره پسته برای سلامتی
9 مزایای کره پسته برای سلامتی

علیرغم داشتن کربوهیدرات بیشتر از بیشتر آجیل ، کره پسته دارای شاخص گلیسمی پایین است ، به این معنی که باعث افزایش شدید قند خون نمی شود. شاید تعجب آور نباشد ، مطالعات نشان داده اند که خوردن کره پسته می تواند به افزایش سطح قند خون کمک کند.

https://hyperorgano.com/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%a8%d8%aa/

یک مطالعه نشان داد که وقتی 2 اونس (56 گرم) کره پسته به رژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات اضافه می شود ، میزان قند خون افراد سالم بعد از غذا 20 تا 30 درصد کاهش می یابد. افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پس از خوردن 0.9 اونس (25 گرم) کره پسته به عنوان میان وعده دو بار در روز ، 9 درصد کاهش قند خون ناشتا را نشان دادند.

کره پسته علاوه بر غنی بودن از فیبر و چربی های سالم ، سرشار از آنتی اکسیدان ها ، کاروتنوئیدها و ترکیبات فنولیک است که همه آنها برای کنترل قند خون مفید هستند. افزودن ساده کره پسته به رژیم غذایی ممکن است به کنترل سطح قند خون در دراز مدت کمک کند. کره پسته دارای شاخص گلیسمی پایین است ، که ممکن است سطح قند خون پایین را افزایش دهد.

9. خوشمزه و مفرح

می توان از کره پسته به طرق مختلف لذت برد. شامل یک میان وعده ، چاشنی سالاد ، یا روی پیتزا ، یا حتی در پختن ، اضافه کردن یک رنگ سبز یا بنفش زیبا به انواع دسرها و غذاها است.

برخی از دسرهای خوشمزه شامل ژلاتو پسته یا چیزکیک هستند. به علاوه ، مانند دیگر آجیل ها ، می توان از آنها برای تهیه پستو یا کره آجیل استفاده کرد.کره پسته را می توانید صبحانه با شیره خرما ارگانیک که قند طبیعی دارد میل کنید.

حتی می توانید آنها را روی ماهی های پخته شده مورد علاقه خود بپاشید ، آن را به گرانولای صبحانه خود اضافه کنید یا پوسته آن دسر درست کنید.

در نهایت ، کره پسته را می توان به تنهایی به عنوان یک میان وعده مناسب ، خوشمزه و سالم میل کرد. کره پسته علاوه بر یک میان وعده عالی ، می تواند در پخت و پز استفاده شود و رنگ سبز یا بنفش را به غذاهای مختلف اضافه کند.

نتیجه نهایی

کره پسته منبع چربی های سالم ، فیبر ، پروتئین ، آنتی اکسیدان ها و ویتامین B6 و تیامین است. اثرات سلامتی آنها شامل مزایای کاهش وزن ، کاهش کلسترول و قند خون و بهبود سلامت روده ، چشم و عروق خونی است. علاوه بر این ، خوردن آنها خوشمزه ، همه کاره و سرگرم کننده است. برای اکثر مردم ، استفاده از کره پسته در رژیم غذایی آنها راهی عالی برای بهبود سلامت کلی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه