تاثیر رژیم کتوژنیک در لاغری

تاثیر رژیم کتوژنیک در لاغری

تاثیر رژیم کتوژنیک در لاغری ،رژیم های کتوژنیک برای بسیاری از افراد جذاب هستند زیرا شما را به خوردن مقدار زیادی مواد خوشمزه مثل گوشت قرمز ترغیب می کند. در این مقاله در مورد تاثیر رژیم کتوژنیک در لاغری صحبت می کنیم.

تاثیر رژیم کتوژنیک در لاغری

بیماری کبدی مرتبط با رژیم لاغری

بیشتر افراد مبتلا به کبد چرب نمی دانند که به این کبد مبتلا  هستند و به طور معمول هیچ دردی یا علائم ندارند.

کبد چرب غیرالکلی منجر به دیابت ، حملات قلبی و مغزی می شود و این بیماری با افزایش خطر ابتلا به سرطان کبد و همچنین افزایش خطر ابتلا به سایر انواع سرطان مرتبط است. رژیم های کتوژنیک با سنگ کلیه ، یبوست ، اسهال ، خستگی ، سردرد ، بوی بد دهان ، شکستگی استخوان و افزایش کلسترول بد همراه است که خطر بیماری های قلبی را افزایش می دهد. محققانی که رژیم های کتوژنیک را مطالعه می کنند نشان داده اند که باعث افزایش کلسترول و مارکرهای التهابی می شود.

یکی از موضوعات اصلی رژیم کتوژنیک محدود کردن سبزیجات ، میوه ها ، غلات و حبوبات است. این به طور کلی ناسالم است زیرا این غذاهای گیاهی منابع غنی از فیبر محلول هستند که در روده به اسیدهای چرب زنجیره کوتاه تبدیل می شوند ، که به کاهش کلسترول بالا ، فشار خون و قند خون بالا کمک می کنند. رژیم غذایی کم فیبر محلول به طور قابل توجهی خطر سیستم ایمنی بیش از حد فعال را افزایش می دهد و در نتیجه التهاب ایجاد می کند که می تواند به سلولهای بدن آسیب برساند. در حال حاضر مطالعات نشان داده است که خطرات سلامتی ناشی از این رژیم غذایی افزایش یافته است.

رژیم کتوژنیک که کربوهیدرات ها را به شدت محدود می کند با افزایش خطر بیماری کبد چرب غیر الکلی یا NAFLD همراه هستند.

Ketogenic Diet and Slimming 01 تاثیر رژیم کتوژنیک در لاغری

آیا رژیم غذایی کتوژنیک برای لاغری باعث آسیب کبد می شود

کربوهیدرات ها تک زنجیره ای از قندها تشکیل شده اند. رژیم کتو به شدت کلیه کربوهیدرات ها را محدود می کند ، بنابراین منجر به افت سطح قند خون می شود. این به نوبه خود باعث کاهش سطح انسولین خون نیز می شود. در ابتدا به نظر خوب می رسد زیرا سطح پایین انسولین باعث می شود سلول های چربی چربی ذخیره شده را به عنوان تری گلیسیرید در جریان خون آزاد کنند. اگر فردی که رژیم کتو دارد به هر روشی وزن اضافه کند ، ممکن است چربی ترجیحاً در کبد ذخیره شود نه در سلولهای چربی.

سپس کبد تری گلیسیریدهای چرب را از جریان خون وارد سلولهای خود می کند و اگر مقدار زیادی تری گلیسیرید در کبد ذخیره شود ، کبد چرب ایجاد می شود. کبد چرب می تواند در عملکرد کلی کبد تداخل ایجاد کند و به نظر می رسد یکی از عوامل اصلی ایجاد دیابت باشد. وقتی سطح قند خون در پاسخ به خوردن یک وعده غذایی افزایش می یابد ، لوزالمعده انسولین آزاد می کند که با هدایت قند از جریان خون به داخل سلول های کبد ، برای کاهش قند خون کار می کند. وقتی کبد پر از چربی باشد ، کبد نمی تواند قند را بپذیرد و سطح قند خون بیشتر می شود و باعث آسیب به سلول ها و دیابت می شود.

اگر شکم بزرگ و پهلوهای کوچک دارید ، احتمالاً کبد چربی دارید و پیش دیابتی هستید. اگر قند خون ناشتای شما نرمال باشد ممکن است کبد چرب داشته باشید. تشخیص با سونوگرافی یا سی تی اسکن از کبد، آنزیمهای کبد و سطح بالای انسولین ناشتا ممکن است کبد چرب را نشان دهد.

رژیم کتوژنیک و کاهش وزن دائمی

رژیم های کتوژنیک ممکن است منجر به کاهش وزن کوتاه مدت شود. این رژیم غذایی (مانند تقریباً همه رژیم های غذایی) نوشیدنی های شیرین و غذاهای اضافه شده قند ، غذاهای فرآوری شده و سایر کربوهیدرات های تصفیه شده را در محصولات نانوایی ، ماکارونی و غلات خشک بیشتر صبحانه  غذاهایی که با افزایش وزن ، دیابت ، حملات قلبی مرتبط هستند محدود می کند.

رعایت رژیم های غذایی کتوژنیک به دلیل انتخاب بسیار محدود مواد غذایی ، پیچیده بودن و ادامه رژیم برای اکثر افراد دشوار است. رژیم های کتو شامل:

میوه ها(میوه خشک) ، لوبیا ، غلات سبوس دار و سبزیجات را که به طور مداوم با کاهش بیماری مرتبط هستند ، محدود کنید.

رژیم غذایی کتوژنیک یک سبک غذایی موثر برای رسیدن به وزن ایده آل می باشد .

 مقادیر زیادی گوشت قرمز و فرآوری شده را شامل می شود که با افزایش خطر حملات قلبی و برخی سرطان ها همراه است.شما می توانید از گوشت گیاهی به راحتی استفاده کنید.

افزایش مصرف چربی های اشباع شده که سطح کلسترول LDL خون را افزایش می دهند ، که با افزایش خطر حملات قلبی مرتبط است

 گیاهخواران را به انتخاب بسیار محدودی از غذاها مانند آووکادو و روغن نارگیل محدود کنید.

اگر می خواهید لاغر شوید ، از بیماری های قلبی عروقی ، دیابت و سرطان جلوگیری کنید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که دارای غذاهای حاوی فیبر بالا ، سبزیجات ، میوه ها ، ماهی ، گوشت بدون چربی ، آجیل ،آرد بادام، دانه ها و روغن های تصفیه نشده ،باشد.

رژیم کتوژنیک و بهبود کبد چرب در دیابت نوع 2

رژیم کتوژنیک به طور قابل توجهی نشانه های بیماری کبد چرب غیر الکلی و فیبروز پیشرفته را در بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 بهبود بخشید.

رژیم های کم کربوهیدرات ، پرچرب و کتوژنیک اثرات قابل توجهی در کاهش وزن در بزرگسالان دارای اضافه وزن و چاقی نشان داده اند. در کوتاه مدت ، این رژیم ها با بهبود حساسیت به انسولین و کنترل قند خون همبستگی دارند.

مصرف كمتر كربوهیدرات و رژیم های كتوژنیك باعث كاهش اشتها ، سیری و یا كاهش مصرف روزانه غذا می شود و باعث كاهش مصرف انرژی در رژیم غذایی می شود.

رژیم کتوژنیک و دیابت نوع 2

رژیم های غذایی ویژه برای دیابت نوع 2 اغلب بر کاهش وزن متمرکز هستند. رژیم کتوژنیک (کتو) ، سرشار از چربی و کم کربوهیدرات ، می تواند به طور بالقوه نحوه ذخیره و استفاده از انرژی بدن را تغییر داده و علائم دیابت را کاهش دهد. با خوردن وعده های مفید مانند یک صبحانه سالم می توانید روز خود را با انرژی سروع کنید .

با رژیم کتو ، بدن شما به جای قند ، چربی را به انرژی تبدیل می کند.

رژیم کتوژنیک سطح گلوکز (قند) خون را بهبود بخشیده و در عین حال نیاز به انسولین را کاهش میدهد.

رژیم کتوژنیک به این معنی نیست که باید چربی های اشباع شده را زیاد کنید. چربی های مفید برای قلب ، کلیدی برای حفظ سلامت کلی هستند. برخی از غذاهای سالم که در رژیم کتوژنیک مصرف می شوند عبارتند از:

  • تخم مرغ
  • ماهی آزاد
  • پنیر توفو
  • آووکادو
  • زیتون و روغن زیتون
  • مغزهای مغز و آجیل
  • دانه آفتابگردان
  • ارده کنجد

در سال 2008 ، محققان یک مطالعه 24 هفته ای برای تعیین تأثیر رژیم کم کربوهیدرات بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و چاقی انجام دادند.

در پایان مطالعه ، شرکت کنندگانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند ، در مقایسه با افرادی که رژیم کم قند خون داشتند ، در کنترل قند خون و کاهش دارو بهبود بیشتری داشتند.

یک رژیم کتوژنیک می تواند منجر به بهبودهای چشمگیری در کنترل قند خون ، A1c ، کاهش وزن و قطع انسولین مورد نیاز نسبت به سایر رژیم های غذایی شود.

یک مطالعه در سال 2017 همچنین نشان داد که رژیم کتوژنیک نسبت به کاهش وزن و A1c نسبت به یک رژیم معمولی و کم چرب دیابت بیش از 32 هفته بهتر عمل کرده است.

رژیم کتوژنیک ساده به نظر می رسد. با این وجود ، برخلاف یک رژیم کم کالری معمول ، رژیم پرچرب نیاز به نظارت دقیق دارد.

پزشک باید هر دو سطح گلوکز و کتون خون را کنترل کند تا مطمئن شود که رژیم هیچ اثر منفی ایجاد نمی کند. هنگامی که بدن با رژیم غذایی سازگار شد ، ممکن است لازم باشد ماهانه یک یا دو بار برای آزمایش و تنظیم دارو به پزشک مراجعه کنید.

رژیم کتوژنیک می تواند به شما در از دست دادن چربی اضافی ، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2 ، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد ، کمک کند.

یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت انسولین را بهبود می بخشد.

یک مطالعه کوچک در زنان مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که پیروی از یک رژیم کتوژنیک به مدت 90 روز به طور قابل توجهی سطح هموگلوبین A1C را کاهش می دهد ، که اندازه گیری مدیریت قند خون در طولانی مدت است.

مطالعه ای روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که کسانی که رژیم کتوژنیک در برنامه زندگی خود دارند در 2 ساله متوسط ​​26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) وزن کم کردند. این یک مزیت مهم است زیرا بین وزن و دیابت نوع 2 رابطه وجود دارد.

رژیم کتوژنیک می تواند حساسیت به انسولین را افزایش داده و باعث از بین رفتن چربی شود و منجر به مزایای قابل توجهی در سلامتی برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 یا پیش دیابت شود.

Ketogenic Diet and Slimming 02 تاثیر رژیم کتوژنیک در لاغری

رژیم لاغری اتکینز و دیابت

رژیم اتکینز یکی از معروف ترین رژیم های کم کربوهیدرات و پر پروتئین (شامل انواع گوشت و پروتئین مانند سویا گوشت)است که اغلب با رژیم کتو مرتبط است. با این حال ، این دو رژیم تفاوت عمده ای دارند.

اگرچه کاهش کربوهیدرات اضافی یک مرحله سالم است ، اما مشخص نیست که آیا این رژیم به تنهایی می تواند به دیابت کمک کند یا خیر. کاهش هر نوع وزن برای دیابت و افزایش سطح قند خون مفید است ، چه از رژیم اتکینز باشد یا از برنامه دیگری.

برخلاف رژیم کتو ، رژیم اتکینز لزوماً از افزایش مصرف چربی حمایت نمی کند.

کاهش کربوهیدرات ها به کاهش وزن کمک کرده و در کنترل علائم دیابت موثر است.

رژیم کتوژنیک در مقابل کتواسیدوز

کتواسیدوز یک وضعیت خطرناک است که وقتی بدن شما انسولین کافی نداشته و کتون بیش از حد تجمع می یابد ، اتفاق می افتد. علائم شامل تشنگی بیش از حد ، ادرار زیاد ، گیجی و ضعف یا خستگی است. این برای افراد با نوع 1 بیشتر از نوع 2 است.رژیم غذایی کتوژنیک با کتواسیدوز متفاوت و یک وضعیت بسیار خطرناک است.

هنگامی که بیش از حد کتون دارید ، ممکن است در معرض ابتلا به کتواسیدوز دیابتی باشید. هنگامی که گلوکز خون بیش از حد زیاد باشد و می تواند از کمبود انسولین ناشی شود ، کتواسیدوز دیابتی در دیابت نوع 1 شیوع بیشتری دارد.

اگر کتون بسیار زیاد باشد ، کتواسیدوز در دیابت نوع 2 امکان پذیر است. بیمار بودن هنگام رژیم کم کربوهیدرات نیز ممکن است خطر ابتلا به کتواسیدوز دیابتی را افزایش دهد.

اگر قند خون شما بیش از 240 میلی گرم در دسی لیتر باشد ، کتون ها را آزمایش کنید.

اگر علائم کتواسیدوز دیابتی را تجربه کردید ، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. می تواند باعث کما دیابتی شود.

علائم هشدار دهنده کتواسیدوز دیابتی شامل موارد زیر است:

  • به طور مداوم قند خون بالا
  • دهان خشک
  • تکرر ادرار
  • حالت تهوع
  • نفسی که بوی میوه مانند دارد
  • مشکلات تنفسی

سایر رژیم های غذایی مفید

افراد مبتلا به دیابت که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنند ، بهبود قابل توجهی در قند خون و A1c ، عوامل خطر بیماری های قلبی عروقی ، باکتری های روده ای که مسئول حساسیت به انسولین هستند و مارکرهای التهابی مانند پروتئین واکنش پذیر C را تجربه می کنند.

رژیم کتوژنیک موثرتر از رژیم کم کالری در بهبود دیابت نوع 2 ، چاقی ، بیماری های قلبی و چربی خون است.

یک مطالعه آزمایشی اخیر پنج بیمار را تحت رژیم کتوژنیک قرار داده است (کمتر از 20 گرم در روز کربوهیدرات). در پایان شش ماه ، میانگین کاهش وزن 28 پوند بود. هر بیمار تحت بیوپسی کبد قرار گرفت و چهار نفر از 5 بیمار کاهش چربی کبد ، التهاب و فیبروز را نشان دادند. رژیم کتوژنیک می تواند بیماری کبد چرب و استئو هپاتیت غیر الکلی را درمان کند.

رژیم کم کربوهیدرات باعث کاهش قابل توجه چربی در چربی کبد می شود.

دو عامل اصلی ایجاد بیماری

برخی از افراد با مجموعه ای از مشکلات ژنتیکی متولد شده اند که سازگاری با رژیم کم کربوهیدرات را برای آنها دشوارتر می کند.

سلامت روده یکی دیگر از متغیرهای مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد. وقتی بسیاری از افراد برای اولین بار رژیم پرچرب و کم کربوهیدرات را امتحان می کنند ، ممکن است روی تمام گوشت های چرب و پنیری که می توانند بخورند تمرکز کنند و مصرف سبزیجات را فراموش کنند. مصرف بیش از حد چربی با فیبر بسیار کم می تواند باعث تغییر فوق العاده میکروبیوم روده شود. این امر منجر به جذب لیپوپلی ساکارید بیشتر و التهاب بیشتر در بدن و کبد می شود.

برای بهینه سازی رژیم غذایی برای درمان  بیماری کبد چرب مصرف سبزیجات ضروری است. ترکیبی از سبزیجات و مصرف محدود کربوهیدرات یک رژیم غذایی ایده آل برای کبد چرب را ایجاد می کند.

رژیم کتوژنیک راهی برای کمک به کاهش وزن در بین مردم است. اما آیا این یک روش ایمن و موثر برای کنترل دیابت و کبد چرب است؟ دانشمندان هنوز در حال بررسی چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر افراد مبتلا هستند.

عوارض جانبی رژیم کتوژنیک برای لاغری

رژیم کتو یکی از انواع رژیم لاغری می باشد که برخی از عوارض جانبی را نیز به همراه دارد که دانستن آن نیز ارزش دارد:

هیپوگلیسمی

 اگرچه رژیم غذایی می تواند سطح A1c را کاهش دهد ، اما این ممکن است به این معنی باشد که شما در معرض خطر بیشتری از کاهش قند خون هستید. در صورت استفاده از رژیم کتو به پزشک اطلاع دهید. آنها می توانند در مورد بررسی قند خون ، مصرف داروها و اینکه وقتی قند خون شما خیلی پایین می آید چه کار کنید ، به شما مشاوره دهند

بیماری قلبی

 رژیم غذایی بر خوردن چربی زیاد تأکید دارد. اگر بیش از حد چربی اشباع (نوع غذایی مانند بیکن و کره) می خورید ، می تواند کلسترول را بالا ببرد ، به ویژه LDL که با بیماری قلبی مرتبط است. این نگرانی برای افراد دیابتی است ، زیرا این بیماری احتمال ابتلا به بیماری قلبی را بیشتر می کند. منابع چربی ها انواع غیر اشباع مانند آووکادو ، آجیل و روغن زیتون و کانولا را تأمین می کنند. اگر این کار را به درستی انجام دهید ، سطح کلسترول LDL و تری گلیسیرید کاهش می یابد.

کمبود مواد مغذی

با یک متخصص تغذیه آشنا به کتوز تغذیه ای همکاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که بدن شما آنچه را که نیاز دارد دریافت می کند.

مشکلات کبدی و کلیوی

 این اندام ها به بدن در پردازش چربی و پروتئین کمک می کنند. برخی از متخصصان نگران هستند که رژیم کتو می تواند در آنها بیش از حد کار کند.

یبوست

 از آنجا که غذاهایی مانند غلات و حبوبات کامل نمی خورید ، می توانید منابع اصلی فیبر را از دست دهید.

سنگ صفرا

اگر به سرعت لاغر شوید ، احتمال ابتلا به سنگ صفرا بیشتر است. برخی از غذاها مانند غذاهای سرشار از فیبر و غذاهای چربی سالم می توانند به شما در جلوگیری از مصرف آنها کمک کنند.

. با مراجعه به وبسایت فروشگاه هایپرارگانو از مصرف موادغذایی کتوژنیک استفاده و لذت ببرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید شما
    سبد خرید شما خالی استبازگشت به فروشگاه